داوطلبان غیرایرانی برای شرکت در آزمون کارشناسی ناپیوسته باید دارای شرایط و ضوابطی باشند که در این گزارش به بیان آن می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ثبت‌نام و شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۹ به صورت اینترنتی از روز چهارشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ۹۹ آغاز شده و تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۹ ادامه خواهد یافت.

اتباع غیرایرانی متقاضی ثبت نام و شرکت در این آزمون، باید علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی آزمون، دارای شرایط زیر باشند و بند ۱۶ موجود در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی را علامت‌گذاری کنند.

فقط اتباع غیرایرانی مقیم کشور  مجاز به شرکت در این آزمون هستند

فقط اتباع غیرایرانی مقیم کشور و دارای اقامت قانونی، مجاز به شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ۹۹ هستند و در صورت شرکت اتباع غیرایرانی مقیم سایر کشور‌ها پذیرش آن‌ها لغو می‌شود.

همه متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در رشته ها، مقاطع و دوره‌های مختلف تحصیلی مشمول شرایط و ضوابط این شیوه نامه هستند.

حداکثر مدت تحصیل مجاز در مقطع کارشناسی ناپیوسته برای آن دسته از متقاضیان تحصیل که در چهارچوب ضوابط و مقررات پذیرفته شده اند، برای اتباع غیرایرانی ۲ سال است.

متقاضیان تحصیل غیرایرانی مجاز به انتخاب رشته در مناطق غیرمجاز تردد و اسکان اتباع غیرایرانی مندرج در دفترچه راهنمای سازمان سنجش و آموزش کشور نیستند و در صورت قبولی در کد رشته مناطق غیرمجاز، قبولی و پذیرش آنان در آزمون سراسری همان سال لغو می‌شود و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از پذیرش این دسته از متقاضیان معذور خواهند بود. توضیح و فهرست مناطق ممنوعه تردد و اسکان برای این داوطلبان، در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و آموزش کشور درج شده است.

متقاضیان تحصیل در هر یک از رشته‌های تحصیلی باید واجد شرایط، مقررات و ضوابط پذیرش بوده و محل تحصیل خود را با توجه به ضوابط مربوطه انتخاب کنند، در غیر این صورت قبولی آنان لغو می‌شود و از ثبت نام و ادامه تحصیل آنان ممانعت به عمل می‌آید.


بیشتر بخوانید: شرایط ثبت‌نام‌ در آزمون کاردانی به کارشناسی ۹۹


در صورت مغایرت شرایط پذیرش و ثبت نام متقاضیان تحصیل با مقررات و ضوابط شیوه نامه در هر مرحله از ثبت نام و تحصیل با تأیید و تشخیص اداره کل، از ادامه پذیرش و تحصیل متقاضی جلوگیری خواهد شد.

شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع غیرایرانی در آزمون کاردانی به کارشناسی ۹۹

ممنوعیت پذیرش در رشته‌های با تعهد استخدامی برای اتباع غیر ایرانی

پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهداتی برای جمهوری اسلامی ایران شود (از جمله تعهدات استخدامی) و رشته‌های خاص و غیرمجاز ممنوع است. توضیح و فهرست این رشته ها، در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و آموزش کشور درج شده است.

جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تعهدی در خصوص صدور مجوز اقامت برای خانواده متقاضیان تحصیل به استثناء همسر و فرزندان دانشجویان ندارد.

متقاضیان تحصیل همانند پذیرفته شدگان ایرانی، تابع ضوابط و مقررات آموزشی و دانشجویی مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود خواهند بود.

همه پذیرفته شدگان غیرایرانی آزمون کارشناسی ناپیوسته در دوره‌های روزانه رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، موظف به پرداخت شهریه تحصیلی حداکثر تا ۸۰ درصد شهریه دوره‌های نوبت دوم (براساس مصوبات هیأت امنای دانشگاه‌ها) هستند و در گروه علوم پزشکی بر اساس مصوبات هیأت امنای دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

متقاضیان غیرایرانی جهت ورود به دوره‌های کارشناسی ناپیوسته در تمام دوره‌های مختلف تحصیلی، نیاز به شرط معدل ندارند.

شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع غیرایرانی در آزمون کاردانی به کارشناسی ۹۹

اتباع غیر ایرانی باید دارای چه مدارکی باشند؟

ثبت نام اتباع غیرایرانی مقیم کشور جمهوری اسلامی ایران در آزمون کاردانی به کارشناسی ۹۹ منوط به داشتن یکی از مدارک اقامتی معتبر زیر است:

گذرنامه دارای حداقل شش ماه مجوز اقامت

دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

کارت هویت ویژه اتباع غیرایرانی دارای اعتبار در همان سال، براساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور

آخرین کارت آمایش معتبر براساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور

پذیرش و ثبت نام اولیه متقاضیان تحصیل فرزندان طلاب مرکز جامعه المصطفی(ص) العالمیه بر اساس گذرنامه و اقامت صادره آن مرکز مانعی ندارد و ثبت نام قطعی و ادامه تحصیل آنان منوط به اخذ گذرنامه و روادید تحصیلی و اقامت قانونی است.


بیشتر بخوانید: شرایط شرکت فرهنگیان رسمی یا پیمانی در آزمون کاردانی به کارشناسی ۹۹


متقاضیان غیرایرانی در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار مجاز به تحصیل بوده و تکرار مقطع تحصیلی در دوره‌های روزانه، شبانه و سایر مؤسسات آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران، ممنوع است، چنانچه در حین تحصیل متقاضیان تحصیل ورودی آزمون محرز شود که دانشجو دارای مدرک کارشناسی و یا بالاتر بوده و مجددا با شرکت در آزمون در مقطع تحصیلی تکراری پذیرفته شده است، از ادامه تحصیل وی جلوگیری شده و اخراج محسوب می‌شود. دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی محل تحصیل این دانشجویان در این خصوص ملزم به اخذ تعهد از دانشجو در مرحله پذیرش و ثبت نام اولیه هستند.

شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع غیرایرانی در آزمون کاردانی به کارشناسی ۹۹

تحصیل همزمان اتباع غیرایرانی در مؤسسات آموزش عالی و یا مراکز جامعه المصطفی(ص) العالمیه و مرکز آموزش عالی اهل بیت(ع) ممنوع است.

دانشجویان غیرایرانی به دلیل تابعیت غیرایرانی مشمول قانون نظام وظیفه نیستند.

تمام اتباع غیرایرانی متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۹، در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط اعلام شده، لازم است در زمان ثبت نام با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org و ورود به لینک مربوطه نسبت به تکمیل اطلاعات درخواستی اقدام کنند؛ پس از تکمیل اطلاعات مورد درخواست در سایت، به این دسته از داوطلبان یک کد پیگیری ۱۳ رقمی داده خواهد شد. داوطلب باید این کد را به طور دقیق در محل مخصوصی که در بند ۱۶ تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، پیش بینی شده است درج کند. چنانچه پذیرفته شدگان در هنگام تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، گزینه اتباع غیر ایرانی (بند ۱۶ تقاضانامه) را علامت نزده باشند، پذیرش آنان لغو خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.