افزایش ۳۴ درصدی کشفیات قاچاق در آذربایجان شرقی

در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالای آذربایجان شرقی اعلام شد: ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده در سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافت.

۱۵۲ میلیارد و ۹۲۲ میلیون تومان کالای قاچاق طی سال ۹۸ در آذربایجان شرقی کشف شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالای آذربایجان شرقی اعلام شد: ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده در سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافت.

بر اساس گزارش ارائه شده در نشست امروز ارزش کشفیات کالا‌های قاچاق در سال ۹۸ مبلغ ۱۵۲ میلیارد و ۹۲۲ میلیون تومان بوده که در این زمینه هزار و ۶۷۷ پرونده تشکیل شده است.

کدینگ و شناسه دار کردن برخی کالا‌ها مثل لوازم خانگی یکی از موارد مورد بحث این جلسه بود که اعلام شد کلیه کالا‌های تولیدی، در سطح عرضه و ورودی از مبادی رسمی شناسه دار شده اند، اما کالا‌هایی که از مبادی غیر رسمی وارد می‌شوند مشمول کالا‌های قاچاق هستند.

لزوم تسریع در صحت سنجی انبار‌های استان بویژه درشهرستان‌ها نیز موضوع مورد بحث دیگر بود.

در استان ۳۵ هزار انبار وجود دارد که در یک و نیم سال گذشته ۲۱ هزار و ۲۳۱ انبار تأیید شده اند و ۹ هزار و ۹۵۱ انبار در انتظار تأیید هستند.

هدف از صحت سنجی انبار‌ها کمک به تولید داخلی، داشتن اطلاعات کافی از موجودی انبار‌ها و تسریع در تزریق کالا‌ها و اجناس موجود در این انبار‌ها در مواقع لزوم به بازار و رفع نیاز مردم است.

در این جلسه بر تعیین تکلیف انبار ۱۲۷ منطقه آزاد ارس مربوط به کالا‌های قاچاق نیز تأکید شد. برای کالا‌های قاچاق این انبار ۶۰ پرونده تشکیل شده است و بنابر تأکید ستاد مبارزه با قاچاق کالای استان تا یک هفته باید تعیین تکلیف شود.

از سال ۷۹ نیز اموال تملیکی به میزان ۹ هزار تن کالا در ۵۰ انبار منطقه آزاد ارس خاک میخورد و متأسفانه تاکنون تعیین تکلیف نشده اند برای این کالا‌ها نیز مهلت یک ماهه داده شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.