فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور داد به معترضان عراقی به هیچ وجهی تیراندازی نشود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، مصطفی الکاظمی، فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق امروز یکشنبه با صدور فرمانی دستور داد بسوی معترضان عراقی تحت هیچ شرایطی تیراندازی نشود.

یک منبع آگاه به پایگاه خبری موازین نیوز گفت: سخت گیری بر روی تمامی دستگاه‌های امنیت داخلی و امنیت ملی به منظور احترام به حقوق بشر و ممنوعیت تیراندازی با دستور مستقیم فرمانده کل قوا تشدید شده است.

وی در ادامه افزود: طبق این دستور، ممنوعیت تیراندازی تحت هر شرایطی تشدید شده است.

از سوی دیگر، منابع خبری از تجدید اعتراضات در بغداد با وجودی که تنها چند روز از عمر دولت جدید می‌گذرد، خبر دادند.

شبکه آر تی روسیه گزارش داد معترضان تنها با وجود آنکه از کار دولت مصطفی الکاظمی تنها چند روز می‌گذرد، بار دیگر به مبدان التحریر در مرکز بغداد بازگشته اند. این شبکه به نقل از خبرنگار خود گزارش داد: تظاهر کنندگان تلاش کردند تا از پل «الجمهوریه» بسوی منطقه سبز بروند و حتی موفق شدند از مانع نخست موجود بر روی این پل عبور کرده و خود را به حد فاصل میان نیرو‌های ضد شورش و میدان التحریر برسانند.

خبرنگار آر تی سپس افزود: تظاهرکنندگان از چند روز پیش خود را برای اعتراضات امروز آماده کردند؛ اما برخی سندیکا‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی به سبب نگرانی‌های ناشی از شیوع کرونا، از این کار انتقاد کرده بودند.

همچنین برخی گزارش‌های دیگر از تجمع شماری از معترضان در شهر ناصریه (مرکز استان ذی قار) و شهر کوت (در استان واسط) خبر می‌دهند.

اکتبر پارسال اعتراضات گسترده در عراقدر اعتراض به فساد گسترده، بیکاری که در نهایت به استعفای عادل عبدالمهدی، نخست وزیر سابق این کشور منجر شد.

انتهایس پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
س ص ح پ ق
۲۰:۱۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
این تظاهرات نیست ، اینها عامل امریکا هستند . میخواهند عراق در آشوب غرق شود وامریکا در عراق حکومت کند .
آخرین اخبار