دبیر انجمن تغذیه البرز گفت: مصرف آب کافی،مایعات گرم ، میوه‌ های آبدار، شیره انگور در ماه مبارک رمضان از سر درد جلوگیری می کند.

باخوردن شیره انگور درسحر وافطار، از سردرد درامان باشیدزهرا احدی، دبیر انجمن تغذیه البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: روزه داری در ماه مبارک رمضان باعث تغییرات فیزولوژیک در بدن انسان می شود، یکی از مشکلات شایع در برخی روزه داران سردرد در طول مدت روزه داری است .

دبیر انجمن تغذیه با بيان اينکه کم خونی از علل ایجاد سر درد در این ماه است، افزود: شربت عسل با آب جوش البته بدون لیمو ترش بعد از وعده  سحری و قبل از خواب به افرادی که دچار کم خونی هستند، توصیه می شود، هم چنین در هر وعده افطار و سحر یک لیوان شربت شیره انگور رقیق شده با آب نیز موثر خواهد بود.

احدی گفت: مصرف وعده ی سحری از افت قند خون جلوگیری می کند، اما افراد کم خون در وعده ی افطار و سحر از مصرف زیاد غذاها و نوشیدنی های حاوی مواد قندی هم چون زولبیا و بامیه بپرهیزند.

اوافزود: مبتلایان به سردرد و میگرن با مصرف مایعات کافی و مصرف میوه های آبدار در زمان افطار تا سحر مثل خیار، هندوانه، خربزه، انگور، گلابی، سیب، به، آلبالو و زردآلو می توانند از بروز سردرد پیشگیری کنند.

دبیر انجمن تغذیه گفت: روزه داران هنگام افطار از مصرف سریع و با عجله مواد غذایی شیرین و چرب پرهیز و افطار خود را با مایعات گرم شروع کنند .

انتهای پیام /ر. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.