معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت : فرصت خریداری مرحله اول سهام شرکت‌های دولتی یا ETF را که تا ۳۱ اردیبهشت ماه است، از دست ندهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛فرید خلیلی معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر واگذاری سهام برخی شرکت‌های دولتی از طریق بازار سرمایه، گفت : این کار قرار است در چند مرحله صورت گیرد و امکان خرید این سهام برای همه مردم فراهم شود.

او گفت : در مرحله نخست دولت قصد دارد سهام برخی بانک‌ها و بیمه‌های دولتی شامل بانک‌های صادرات، ملت و تجارت و همچنین بیمه‌های البرز و اتکایی امین را واگذار کند که این کار نیز طریق صندوق سرمایه‌گذاری ETF انجام خواهد شد.

خلیلی افزود: ویژگی بارز این واگذاری، بهره‌مندی کلیه افراد از تخفیف ۲۰ درصدی است، بگونه‌ای که سرمایه‌گذاری در این صندوق با تخفیف ۲۰ درصدی برای همه همراه خواهد بود.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه برای هر کدملی امکان سرمایه‌گذاری تا سقف دو میلیون تومان وجود دارد، ادامه داد: فرصت سرمایه‌گذاری در این صندوق و خرید سهام دولتی از ۱۴ اردیبهشت ماه فراهم شده و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد.

او گفت: اشخاص حقوقی امکان خرید این سهام را ندارند.

خلیلی با بیان اینکه پذیره نویسی واحد‌های این صندوق از دو طریق انجام خواهد شد، ادامه داد: در یک روش کلیه افراد حقیقی می‌توانند از طریق درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک‌های ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، رفاه کارگران، ملت، تجارت، صادرات و قرض الحسنه مهر ایران و همچنین از طریق سامانه‌های زیر مجموعه این بانک‌ها نظیر اپلیکیشن‌های سکه، آپ، بله، و آیوا اقدام کنند.

 معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه،افزود: در روش دیگر متقاضیانِ دارای کد معاملاتی (کد بورسی) می‌توانند از طریق کارگزاری‌های بورس و سامانه‌های آنلاین معاملاتی، پذیره نویسی سهام را انجام دهند.

او افزود: متقاضیان برای انجام معامله این واحد‌ها که از حداقل دو ماه بعد از تخصیص امکانپذیر است، می‌توانند به تدریج طی ماه‌های آینده نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی اقدام کنند.

خلیلی گفت: بجز در موارد ضروری از مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها و کارگزاری‌ها خودداری کرده و پذیره نویسی را از طریق مراجعه غیرحضوری به کارگزاری‌ها، سامانه‌های آنلاین معاملاتی و درگاه‌های غیرحضوری بانک‌ها انجام دهند.

او اطلاعات مورد نیاز برای پذیره نویسی را شامل نام، نام خانوادگی، شماره ملی، تاریخ تولد، نام پدر، کد پستی و شماره تلفن همراه اعلام کرد.

او ادامه داد: اگر متقاضی به درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک منتخبی که در آن بانک فاقد حساب است مراجعه کند، بانک‌ها مکلف به پذیرش و دریافت اطلاعات وی هستند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.