یکی از مقامات بازنشسته وزارت دادگستری آمریکا از تحریف صحبت‌هایش برای کنار گذاشتن پرونده مشاور سابق امنیت ملی ترامپ انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، یکی از مقامات سابق وزارت دادگستری آمریکا در مطلبی در روزنامه نیویورک تایمز از تحریف حرفایش با هدف کنار گذاشتن پرونده مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی ترامپ که متهم به همکاری با روس‌هاست، بدست وزارت دادگستری خبر داد و از آن انتقاد کرد.

«ماری مکورد» مشاور سابق دادستان کل امنیت ملی آمریکا، مقامات ارشد وزارت دادگستری را به سوءاستفاده از اظهارات خود پس از بازنشستگی‌اش متهم کرد تا دلیل عدم رسیدگی به پرونده فلین را توضیح دهد.

«ویلیام بار» دادستان کل آمریکا و «تیمیوتی شیآ» دادستان آمریکایی، در تلاش برای توجیه عدم رسیدگی به پرونده فلین، بار‌ها از مصاحبه‌ای با مکورد نام برده‌اند تا نشان دهند صحبت‌های پلیس اف‌بی‌آی با مایکل فلین ضرورتی نداشته است.

مکورد درباره این اقدام آن‌ها در نیویورک تایمز نوشته است: «مصاحبه سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) من هیچ کمکی به این وزارتخانه برای رسیدن به نتیجه مطلوبشان نخواهد کرد و اینکه آن‌ها صحبت‌های من را تحریف می‌کنند کاری بسیار ناخوشایند و نفرت‌انگیز است.»

به نظر می‌رسد در ماه‌های اخیر، ویلیام بار که قبلا از تصمیمِ خود برای پایان دادن به دادرسی پرونده مایکل فلین سخن گفته بود، نظر خود را عوض کرده و ادعایش را تغییر داده است.

بار به تازگی به خبرنگاران گفته است: «من خیلی نگران حقیقت این مسئله بودم و هستم. همیشه می‌خواستم حقیقت پنهان را متوجه شوم و این کار را خواهم کرد، خواهید دید.»

«مایکل فلین» در ۱۳ فوریه ۲۰۱۷ (۲۵ بهمن ۱۳۹۵)، پس از افشای مذاکراتش با سفیر روسیه در آمریکا قبل از ورود ترامپ به کاخ سفید، استعفا داد.

بر اساس گفته‌های مایکل فلین، ادعا می‌شود روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۴) آمریکا یعنی دوره ریاست جمهور باراک اوباما مداخله و همکاری داشته است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار