مراسم تحلیف کابینه نتانیاهو-گانتز پنجشنبه برگزار می‌شود

مراسم تحلیف کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه، ۱۴ می، در سرزمین‌های اشغالی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، پس از یکسال بن بست سیاسی در سرزمین‌های اشغالی، مراسم تحلیف کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتز، رئیس حزب آبی و سفید روز پنجشنبه ساعت یک بعداز ظهر، به وقت محلی، برگزار خواهد شد.

قرار بود مراسم تحلیف کابینه جدید رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه برگزار شود، اما سفر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی در همان روز سبب موکول شدن این مراسم به روز پنجشنبه شد تا او هم در این مراسم حضور داشته باشد. 

وزارت خارجه آمریکا شب گذشته اعلام کرد وزیر خارجه این کشور به زودی راهی اراضی اشغالی می‌شود. طی بیانیه‌ای که وزارت خارجه آمریکا آن را منتشر کرده مایک پمپئو در تاریخ ۱۳ ماه جاری میلادی راهی قدس اشغالی خواهد شد.

هفته گذشته نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) به تشکیل کابینه بنیامین نتانیاهو و بنی گانتز، بر اساس توافق نخست‌وزیری چرخشی، رأی مثبت دادند. حزب لیکود و آبی‌وسفید رژیم صهیونیستی پس از برگزاری سه دور انتخابات برای تشکیل کابینه ائتلافی به توافق رسیدند، بر اساس این توافق نتانیاهو و گانتز به صورت چرخشی در پست نخست‌وزیری حاضر خواهند شد. مخالفان نتانیاهو تاکید کردند که او به توافق خود وفادار نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار