استاندار مرکزی:

دفاتر تسهیلگری اهرم بسیار خوبی برای دستگاه‌های اجرایی است

استاندار مرکزی دفاتر تسهیلگری را اهرم بسیار خوبی برای دستگاه‌های اجرایی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید علی آقازاده استاندار مرکزی در کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده این استان گفت: دفاتر تسهیلگری اهرم بسیار خوبی برای دستگاه‌های اجرایی هستند.

آقازاده افزود: این دفاتر در این مدت یک سال فعالیت خود توانستند خدمات خوبی را به مردم حاشیه نشین ارائه کنند و در جهت رفع ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی اقدامات خوبی انجام دهند.

او با تاکید بر حمایت و کمک دستگاه‌ها به توسعه و تجهیز این دفاتر اضافه کرد: در مواقع ضروری مثل اوضاع کرونایی که رکود و فشار اقتصادی دست به دست هم داده و شرایط را برای اقشار آسیب پذیر سخت کرده این دفاتر با همه توان کمک کنند و بخشی از معضلات اجتماعی آن‌ها حل شود.

اکرمی معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار هم از شهرداری‌ها و راه و شهرسازی خواست تا با توقف روند رشد حاشیه نشینی اقدامات لازم را در این مناطق انجام دهند و این اعتبارات ناچیز باید متمرکز و جامع هزینه شود تا با امکانات و اعتبارات موجود و و کمک دستگاه‌های اجرایی کار‌های بزرگی انجام شود.

سجادی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر کارگروه امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی هم گفت: ۲۲ درصد جمعیت شهری اراک و ساوه معادل ۱۶۵ هزار نفر در مناطق حاشیه‌ای زندگی می‌کنند.

سجادی افزود: اکنون ۲ دفتر تسهیلگری در استان و در مناطق حاشیه‌ای این شهر‌ها ایجاد شده که بررسی وضعیت این مناطق و ارائه راهکار برای حل مسائل و مشکلات آن بر عهده این دفاتر است.

او ادامه داد: در این جلسه اطلاعات خوبی در خصوص مناطق حاشیه نشین اراک و ساوه توسط دفاتر تسهیلگری ارائه شد که این اطلاعات را به دستگاه‌های اجرایی مرتبط ارجاع می‌دهیم تا اقدامات حوزه خود را در این مناطق عملیاتی کنند و با همکاری مردم و دستگاه‌ها شاهد اتفاقات خوب و رفاه هرچه بیشتر مردم در این مناطق باشیم.

در کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان گزارشی از عملکرد دفتر تسهیلگری درشهر‌های اراک و ساوه و ایجاد مراکز آموزشی در مناطق حاشیه‌ای اراک و ساوه ارائه شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.