فرماندار بوشهر گفت: طرح تکمیل و اصلاح شبکه آب بوشهر باید با مشارکت شهرداری و اداره آب و فاضلاب شهرستان طبق تعهدات انجام گیرد.

مشکلات آب بوشهر

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرماندار بوشهر در نشست بررسی طرح‌های آبرسانی در شهر بوشهر با قدردانی از تلاش شرکت آب و فاضلاب بوشهر در بهبود وضعیت آبرسانی بیان کرد: در یک سال گذشته فعالیت‌های مهم و چشمگیری در حل مشکلات آبرسانی بوشهر انجام شده که خدمات این شرکت ستودنی است.

عباس جمشیدی با تاکید بر تسریع در اجرای اصلاح شبکه آبرسانی بوشهر افزود: با مشارکت شهرداری و اداره آب و فاضلاب شهرستان بوشهر طرح نوسازی شبکه آبرسانی در محلات مختلف بوشهر اجرا شده که تسریع در تکمیل آن در آستانه فصل تابستان امری ضروری است.

او با بیان اینکه توجه ویژه‌ای به تخصیص اعتبارات آبرسانی به ویژه نوسازی شبکه آبرسانی بوشهر شده است، ادامه داد: نسبت به تخصیص اعتبار برای اصلاح شبکه آبرسانی در محلات شهر بوشهر توجه ویژه‌ای شده است.

فرماندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح شبکه فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر عنوان کرد: در اجرای شبکه فاضلاب در بافت تاریخی با همه مشکلات آن به خوبی و با موفقیت اجرا شد که بهره‌برداری از آن سبب رضایت‌مندی مردم محلات در این بافت می‌شود.

جمشیدی با اشاره به اجرای طرح آب شیرین‌کن به ظرفیت ۳۵ هزار متر مکعب در ساحل بوشهر گفت: در مجموع در اجرای طرح‌های آبرسانی و شبکه فاضلاب در بوشهر اقدامات مهمی انجام شده که تکمیل آن‌ها تحول شگرفی ایجاد می‌کند.

افزایش ظرفیت تولید آب‌شیرین کن بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم از افزایش ظرفیت تولید آب از آب‌شیرین‌کن ۱۰ هزار متر مکعبی بوشهر خبر داد و افزود: ظرفیت تولید آب از تاسیسات آب‌شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی بوشهر به ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز افزایش یافته است که نقش مهمی در جبران کمبود آب این شهر دارد.

عبدالحمید حمزه پور با اشاره به نوسازی شبکه آبرسانی شهر بوشهر با همکاری شرکت‌های آب و فاضلاب دیگر استان‌ها، افزود: در این زمینه بیش از ۱۷ کیلومتر شبکه فرسوده آبرسانی شهر بوشهر نوسازی شد و توسعه یافت.

او با اشاره به اجرای طرح آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر بیان کرد: با روندی که در پیش است مرحله نخست این طرح که نقش مهمی در تامین آب شهر بوشهر دارد امسال وارد مدار تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه برای انتقال آب این طرح، خط انتقال آن به طول هفت کیلومتر اجرا شده است، گفت: برای اجرای این خط انتقال آب ۲۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

تلاش برای حل مشکل افت فشار آب

حمزه پور از اجرای طرح خط انتقال آب از میدان مطهری تا مرکز شهر خبر داد و افزود: این طرح به طول پنج کیلومتر است که با تکمیل آن مشکل افت فشار آب در محلات شمالی شهر بوشهر برطرف می‌شود.

او، با بیان اینکه برای اجرای خط انتقال آب یاد شده اعتبار لازم تخصیص یافته است، عنوان کرد: این طرح که مراحل مناقصه آن انجام و پیمانکار انتخاب شده به‌زودی عملیات اجرایی آن با اعتبار ۱۷۵ میلیارد ریال آغاز می‌شود و این در حالی است که ۵۰ درصد لوله و تجهیزات آن خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از خارج شدن نوبت بندی آب در محلات جنوبی شهر بوشهر خبر داد و افزود: با نوسازی شبکه آبرسانی و افزایش ظرفیت تولید آب از آب شیرین‌کن جیره بندی و نوبت بندی آب در محلات دواس، بهمنی، خواجه‌ها، مخ بلند و میر علمدار شهر بوشهر برای نخستین بار با اجرای طرح‌های آبرسانی برداشته شد.

حمزه‌پور با اشاره به اینکه اصلاح و بازسازی خطوط انتقال و شبکه و انشعاب در مناطق کمتر برخوردار تنگک‌ها وسرتل و امامزاده و محلات جبری و بهبهانی‌ها عنوان کرد: با اجرای این طرح‌ها  وضع آبرسانی در این مناطق بهبود و افت فشار برطرف شده است.

او، با اشاره به تخصیص اعتبار لازم برای اجرای این طرح‌ها گفت: در مجموع برای اجرای دو خطوط انتقال از آب شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی و میدان شهید مطهری تا مرکز بوشهر ۴۲۵ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

روند مطلوب طرح فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر درباره اجرای شبکه فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر بیان کرد: طول شبکه فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر ۳۲ کیلومتر است که روند اجرایی مطلوبی دارد.

حمزه‌پور گفت: با بهره‌برداری از این طرح که مراحل پایانی آن می‌گذراند وضعیت دفع فاضلاب در بافت تاریخی و محلات همجوار آن بهداشتی می‌شود که نقش تاثیرگذاری در افزایش سلامتی مردم دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز با قدردانی از تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب بوشهر گفت: در یک سال گذشته در حل مشکلات آبرسانی شهر بوشهر در محلات مختلف طرح‌های مهمی اجرا شده که تکمیل آن‌ها عمده مشکل این بخش برطرف می‌شود.

ابوذر دهدار اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی، افزایش ظرفیت تولید آب از آب شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی، نوسازی شبکه آبرسانی در محلات جنوبی و رفع نوبت‌بندی توزیع آب و شبکه فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر را از اقدام‌های مهم شرکت آب و فاضلاب بوشهر عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.