از زمانی که ویروس کرونا وارد کشورمان شده، موجی از همدلی و همبستگی در جای جای کشور شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، از زمانی که ویروس کرونا در کشورمان، موجی از همدلی و همبستگی در جای جای کشور شکل گرفته است و هر روز خبر می‌رسد در هرجای از کشور، فرد یا افرادی آستین همت را بالا زده اند تا سهمی هرچند کوچک در مبارزه با این ویروس داشته باشند.
 
در این گیر و دار زندگی که شاید مشکلات همدلی و کمک به هم نوع را کمی برایمان کم رنگ کرده بود، موجودی ذره بینی به ما یادآوری کرد زندگی هنوز زیبایی‌های خود را دارد و همدلی و کمک به هم نوع هنوز زنده است و در این بین مردم کشورمان چقدر زیبا به جهانیان یادآور شدند که بنی آدم از اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند.

بعد از ورود ویروس کرونا به کشور، هر فردی با هر توانی سعی کرده تا ضمن شکست چرخه انتقال این ویروس، به هموطنان خود کمک کند از توزیع رایگان ماسک و غذا و تولید مواد ضدعفونی کننده در کارخانه‌هایی که پیش از این محصولی این چنینی را تولید نمی‌کردند تا کمک‌های مادری ۷۰ ساله به نیازمندان و بخشیدن اجاره خانه‌ها توسط بسیاری از مالکین.


همراه با موج همدلی

الیاس دارابیان سرپرست یک خط تولید ماسک در مشهد که با آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور، خودش را با این موج همدلی همراه کرده است، می‌گوید: از زمانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا خط جدید تولید البسه ایزوله و ماسک در کارخانه ما راه اندازی شد، به جای یک شیفت، دو شیفت کار می‌کنم تا حقوق یک شیفت خود را برای اهداء ماسک به پزشک‌ها و بیمارستان‌های سطح شهر اختصاص دهم.
 
وقتی از او می‌پرسم دو شیفت کاری آن هم در ماه مبارک رمضان سخت نیست؟ او ادامه می دهد: به هیچ عنوان خسته نیستم و اتفاقا خیلی پر انرژی کار می‌کنم و می‌خواهم کمکی هر چند کوچک در این شرایط کرونایی داشته باشم، از طرفی این کار باعث شده تا در میان سایر کارکنان شرکت نیز تلنگری برای کمک به مردم ایجاد شود.

همراه موج همدلی برای شکست ویروس کرونا
 

راه اندازی خط جدید تولید ماسک

شرکتی که الیاس دارابیان در آن کار می‌کند، همزمان با شیوع ویروس کرونا، خط جدید تولید البسه ایزوله و انواع ماسک را راه اندازی کرده است.
 
علی میرزنگویی نماینده هیئت مدیره شرکت دارویی طب ایران با اشاره به فعالیت این شرکت، می‌گوید: ماهیت فعالیت شرکت، تولید تجهیزات پزشکی است که در حال حاضر روزانه ۲۵ هزار عدد ماسک بنددار و کش دار جراحی و ۲ هزار کاورال و البسه ایزوله تولید می‌شود که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد.
 
او می افزاید: تولید ماسک و لباس‌های ایزوله توسط شرکت تا هر زمانی که کشور به این محصولات نیاز داشته باشد، ادامه خواهد یافت.

احمد محتشمی راد مدیر کارخانه با اشاره به راه اندازی خط تولید ماسک و البسه ایزوله در این کارخانه، می گوید: این کارخانه حدود ۲۰ قلم کالای مصرفی بیمارستانی نظیر ست سرم، میکروست، ست خون، انواع رسیور، پک‌های جراحی استریل  را در سبد محصولات خود دارد که با ورود این ویروس به کشور سعی کرد با راه اندازی خط تولید ماسک و البسه ایزوله، نقش در شکست کرونا داشته باشد.

همراه موج همدلی برای شکست ویروس کرونا

فعالیت ۳ شرکت تولید ماسک جراحی در خراسان رضوی

در حال حاضر سه شرکت در زمینه ماسک استاندارد جراحی سه لایه در سطح خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.
 
سمیه محمدی مسئول فنی این شرکت می‌گوید: ماسک‌هایی که در شرکت دارویی طب ایران تولید می‌شود، به لحاظ کیفیت در کشور بی نظیر است، این ماسک‌ها از پارچه‌های سه لایه و آنتی باکتریال تولید شده و همچنین جاذب رطوبت و مقاوم در برابر ویروس و باکتری بوده است.
 
علی میرزنگویی نماینده هیئت مدیره شرکت دارویی طب ایران در ادامه می گوید: هنوز تولید ماسک در استان به حد کافی نرسیده است و قرار است به زودی خط سوم تولید ماسک‌های استاندارد جراحی سه لایه توسط این شرکت راه اندازی شود.
 
در این روز‌هایی که کرونا کام همه را تلخ کرده است، شاید این ویروس با دیدن این همدلی‌ها و همراهی‌ها طعم شکست را بچشد و این مهمان ناخوانده را برای همیشه بدرقه کنیم.
 
انتهای پیام//ه.ز
گزارشگر:هدی زاهدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.