نشست هم اندیشی رئیس جمهور با فعالان مبارزه با کرونا در آذربایجان شرقی

نشست هم‌اندیشی رئیس جمهور با فعالان مبارزه با کرونا در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

نشست هم اندیشی رئیس جمهور با فعالان مبارزه با کرونا در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حسن روحانی  رییس جمهور با اشاره به اینکه دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی همیشه نقش و مسئولیت سنگینی در کشور به عهده داشتند گفت: ما در طول ۴۲ سال از پیروزی انقلاب، فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم و دوران جنگ و تحریم را پشت سرگذاشتیم، اما کمتر موردی بوده همانند شیوع ویروس کرونا که قابل مقایسه با جهان باشد.

او افزود: ایام شیوع ویروس کرونا، ایامی بود که ملت بزرگ ایران در سطح جهان نمود پیدا کرد چرا که از روز اول تمام پزشکان و پرستاران ما با شجاعت به صحنه آمدند و کادر درمانی ما خیلی خوب و با فداکاری عمل کرد.

رییس جمهور اظهار کرد: ملت بزرگ ایران پیروز صحنه بود چرا که همه به صحنه آمدند و کار‌های بزرگ و ارزشمندی انجام دادند.

اوبا بیان اینکه کشور ما در شرایط تحریم بسیار خوب ایستادگی کرد افزود: ما بیماری کرونا خوب را مدیریت کردیم بطوریکه بین بیماران از لحاظ سن، قومیت، وضعیت مالی و غیره... تفاوت قائل نشدیم و به صورت مجانی بیماران را معالجه کردیم.

روحانی ادامه داد: شیوه برخورد ما برای مدیریت کرونا متفاوت از سایر کشور‌ها بود و ما یک راه میانه و متعادل را انتخاب کردیم و مسیر درستی را طی نمودیم بطوریکه به صورت پلکانی محدودیت اعمال کرده و به صورت پلکانی نیز گشایش ایجاد کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین ال هاشم  نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این نشست گفت: در آذربایجان شرقی ستاد پشیتیبانی مدافعان سلامت از اوایل فروردین ماه سال جاری، کار خود را آغاز کرد و خدمات ارزنده‌ای نیز ارائه کرد که این خدمات در نیمه شعبان و بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مومنانه و با شروع رزمایش‌های مواصات قوت گرفت.

او افزود: از شروع رزمایش‌های کمک مومنانه تا کنون حدود ۱۱۰ هزار بسته معیشتی تا نیمه ماه مبارک رمضان توسط بسییج و سپاه، ۴۰ هزار بسته در روز نیمه شعبان توسط سپاه، ۲۵ هزار بسته توسط ستاد خیران و ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت، ۸ هزار بسته از طریق پویش رحمت توزیع شده و ۵ هزار نفر از افراد نیازمند نیز تحت پوشش کمیته امداد استان قرار گرفته‌اند.

او بیان کرد: قبل از تهیه‌های بسته‌های معیشتی با همراهی دانشگاه علوم پزشکی مساجد استان به صحنه‌های زیبایی از همدلی و همکاری اقشار مختلف مردم تبدیل شده است. در همه مساجد دوخت ماسک و تهیه مواد ضدعفونی صورت می‌گیرد.

آل‌هاشم گفت: روحانیون و طلاب استان نیز در انجام احکام شرعی دفن و کفن اموات کرونا تلاش زیادی کردند که مورد لطف مقام معظم رهبری قرار گرفت.

پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: استان ما به لحاظ شرایط خاص آب و هوایی و تردد‌های زیاد بین استانی و منطقه‌ای می‌توانست از شرایط دشوار تری در مواجهه با ویروس کرونا داشته باشد، اما به جز چند روز در ابتدای سال که یک دوره کوتاه پیک بیماری داشتیم، در بقیه روز‌ها این مسأله به خوبی مدیریت شده است.

 او افزود: مر حال حاضر وضعیت بیماری کرونا در استان وضعیت خوبی است و این‌ها همه در سایه و برکت وجود نماینده، ولی فقیه در استان و مودت‌ها و همکاری‌های همه مسئولان و مردم است.

او بیان کرد: ما از نظر بیماری کرونا در استان مشکل خاصی نداریم و نه تنها نیاز‌هایی مثل ماسک و مواد ضدعفونی کننده را در استان برطرف می‌کنیم بلکه به سایر استان‌ها نیز کمک رسانی می‌کنیم.

پورمحمدی ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا ۶۴ خط تولیدی در استان ما خط تولید خود را تغییر دادند و علاوه بر ۸ کمیته هشت‌گانه مصوب ستاد مقابله با کرونا، دو کمیته علمی و ارزیابی نیز ایجاد شده است.

اوگفت: به همهت کمیته علمی انواع محلول‌های ضدعفونی کننده، انواع تجهیزات پزشکی از جمله تب سنج و دستگاه تنفس مصنوعی تولید و صد‌ها طرح پژوهشی انجام شده است.

سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا هم در این نشست به اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا با همکاری سپاه اشاره کرد و گفت: با مشارکت مراکز سلامت تاکنون ۹۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

او افزود: راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و گان در مساجد، حسینیه‌ها و منازل و توزیع ۱۷۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۲۶ میلیارد تومان با مشارکت مردم در بین خانواده‌های نیازمند توسط سپاه انجام شده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.