رئیس اداره حفاظت محیط زیست دالاهو از کشف و ضبط یک قطعه سهره طلایی، اجزای لاشه مشکوک به بز کوهی و ادوات شکار و صید از افراد متخلف در دالاهو خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مأمورین یگان حفاظت محیط زیست دالاهو در حین گشت و کنترل مناطق حوزه استحفاظی به چند نفر متخلف شکار که اقدام به زنده گیری سهره می نمودند مواجه شدند.

اصغر آغاز رئیس اداره حفاظت محیط زیست دالاهو گفت : این متخلفین در حال صید غیر مجاز بودند که از آنها یک قطعه سهره طلایی ادوات صید و شکار به همراه لاشه مشکوک به بز کوهی کشف و ضبط شد.

او گفت: پس از تشکیل پرونده برای این متخلفین و تعیین میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست ، جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دالاهو افزود: مأمورین یگان این اداره همواره در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت شهرستان هستند و در صورت بروز هر تخلف از سوی افراد سودجو قطعاً با آنان برخورد قانونی بعمل خواهد آمد .

دستگیر عاملان کشتار دسته جمعی آبزیان در رودخانه زمکان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ثلاث باباجانی از دستگیر عاملان کشتار دسته جمعی آبزیان در رودخانه زمکان این شهرستان خبر داد.

جهانگیر امیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ثلاث باباجانی گفت: در پی انتشار تصاویر صید ماهی با دستگاه موتور برق در فضای مجازی، محیط بانان این اداره با تلاش و پیگیری های فراوان موفق به دستگیری عاملان صید غیرمجاز ماهی ها در رودخانه زمکان شدند.

او گفت: برای این افراد پرونده تخلف زیست محیطی تشکیل و پس از واریز میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست جهت طی سایر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

امیری افزود: با توجه به اینکه در فصل تخمگذاری آبزیان و پرندگان هستیم، متأسفانه صید و شکار بی رویه این مخلوقات خداوند باعث کاهش جمعیت آنان و از طرفی بر هم خوردن زنجیره غذایی در طبیعت می شود.

او از عموم مردم طبیعت دوست شهرستان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و یا شماره تلفن 1540 در میان بگذارند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.