مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: با راه اندازی مرکز نمونه برداری در مرکز غربالگری مهاباد تعداد بیماران بستری کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، دکتر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در جلسه امروز که با حضور معاونان دانشگاه علوم پزشکی استان تشکیل شد، گفت: با راه اندازی مرکز نمونه برداری در مرکز غربالگری ۱۶ ساعته مهاباد تعداد بیماران بستری کاهش یافته که نشان از بیماریابی به موقع است.

او افزود: نقاهتگاه شهرستان مهاباد با استفاده از ظرفیت خیرین نوع دوست مهاباد راه اندازی شده و با اهدا یک دستگاه آمبولانس به نقاهتگاه مجموع کمک‌های خیرین به این مرکز به بیش از ۱۶ میلیارد ریال افزایش یافته است.

بهزاد با بیان اینکه نمونه‌گیری برای گروه‌های هدف ۱۰ گانه انجام می‌شود، اضافه کرد: به منظور انجام فعالیت کیفی واحد نمونه گیری مرکز بهداشت، افراد دارای علائم کرونا، اطرافیان فرد متوفی که دارای بیماری کووید ۱۹ و یا مشکوک به کرونا باشند، بیمارانی که توسط مراکز خدمات جامع سلامت، مطب‌ها و کلینیک‌ها به مرکز ۱۶ ساعته ارجاع داده می‌شوند، سالمندانی که در مراکز نگهداری شبانه روزی و یا خانه سالمندان که دارای علائم بیماری باشند، بیماری‌های زمینه‌ای و مزمن و کسانی که با فرد مبتلا در تماس بوده‌اند و کادر بهداشتی و درمانی می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند.

دکتر حسنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: سیر نزولی بیماران بستری در بیمارستان‌ها نباید به این عنوان تلقی شود که ویروس کووید ۱۹ ضعیف شده است و مردم باید همچنان دستور العمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هوشمند را رعایت کنند همانطور که شاهد هستیم در بعضی از نقاط کشور تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها افزایش یافته است.

دکتر انتظار مهدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز اظهار داشت: فعالیت مراقبین سلامت در پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت به صورت اکتیو می‌توانند در بیماریابی نقش تاثیر گذاری داشته باشد هر تعداد بیماران سرپایی در مراکز غربالگری ۱۶ ساعته بر اساس پروتکل‌های موجود و گروه‌های ده گانه افزایش یابد اجرای برنامه‌های مراقبین سلامت هدفمندتر می‌شود.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.