رییس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان گفت: درسال ۱۳۹۸ تعداد ۲ هزار و ۲۸۱ فقره پرونده با مصالحه مختومه شده است .

مختومه شدن نیمی از پرونده‌های اختلاف در بمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی تقی زاده رییس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان گفت: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۵ هزار و ۳۵۳ فقره پرونده به شعب شورای حل اختلاف شهرستان بم وارد و در مقابل ۵ هزار و ۱۴۸ فقره پرونده مختومه شده است.

او با بیان اینکه در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ پرونده‌های مصالحه حقوقی به میزان ۵ درصد افزایش داشته است، افزود: تعداد ۲ هزار و ۲۸۱ فقره پرونده با پیگیری و تلاش اعضا و کارکنان شورا به سازش منجر شده است که درصد آن نسبت به کل پرونده‌های مختومه ۴۴ درصد و نسبت به پرونده‌های حقوقی و کیفری قابل مصالحه ۵۱ درصد است.

تقی زاده تصریح کرد: در سال گذشته اعضا و کارکنان شعب شورای حل اختلاف ویژه زندان این شهرستان موفق شدند ۱۳۷ فقره پرونده را با صلح و سازش مختومه نمایند و تعداد ۸۸ زندانی از زندان این شهرستان رهایی یابند.

رییس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان بیان کرد: در حوزه قضایی شهرستان بم هم اکنون ۱۲ شورای حل اختلاف فعال که از این تعداد ۵ شعبه رایی، ۵ شعبه صلحی و ۲ شعبه روستایی است.

درسال گذشته ۵ هزار و ۳۵۳ فقره پرونده به شعب شورا‌های حل اختلاف شهرستان بم وارد شده است که از این تعداد، ۲ هزار و ۲۸۱ فقره پرونده با مصالحه مختومه شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.