بهبود هفت پله‌ای جایگاه استان کرمانشاه در شاخص فلاکت

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از بهبود هفت پله‌ای جایگاه استان کرمانشاه در شاخص فلاکت در سال ۹۸ خبر داد و گفت: سال گذشته رتبه نهم شاخص فلاکت کشور را در اختیار داشتیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  بهزاد باباخانی در توضیح شاخص فلاکت،گفت: شاخص فلاکت یک شاخص اقتصادی است که وضعیت رفاه و معیشت مردم را نشان می‌دهد و از حاصل جمع «تورم» که قدرت خرید را از مردم می‌گیرد و «بیکاری» که به فقر منجر می‌شود، به دست می‌آید.

او با بیان اینکه از بهبود هفت پله‌ای جایگاه استان کرمانشاه در شاخص فلاکت در سال ۹۸ خبر داد و افزود: استان کرمانشاه در سال ۹۶ رتبه یک، در سال ۹۷ رتبه دو و در سال ۹۸ رتبه نهم شاخص فلاکت کشور را در اختیار داشته است که بر این اساس طی سال گذشته با هفت پله بهبود در این شاخص مواجه بوده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه ادامه داد: براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ تورم استان کرمانشاه در سال گذشته ۲‎ درصد کمتر از میانگین کشوری گزارش و جزء پنج استان ارزان کشور گزارش شده است.

او ادامه داد: براساس آمار‌ها کاهش نرخ بیکاری استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۳.۱ درصد و نسبت به ۲ سال قبل (۱۳۹۶)، ۵.۹ درصد بوده است.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهروز فتاحی
۱۴:۲۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
تعداد زیادی از کار خانه های کرمانشاه بعلت ضعف مدیریت در استان تعطیل میباشند که با راه اندازی انها تعدادی از کارگران مشغول بکاز خواهند شد