مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: امسال ۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  بهرام درویشی  چاه‌های غیرمجاز را تهدیدی جدی برای منابع سفره‌های زیرزمینی دانست و اظهار داشت: سال گذشته شرکت آب منطقه‌ای استان با هدف حفظ حقوق شهروندی ۲۵۰ حلقه چاه غیرمجاز را مسدود و مدیریت ۲۴ میلیون مترمکعب آب در استان را عهده‌دار شد امسال نیز ۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود می‌شود.

او به ممنوعیت کشت برنج در استان اشاره و بیان کرد: هر هکتار کشت برنج ۲۴ هزار مترمکعب آب مصرف می‌کند و، چون نسبت به سال گذشته حدود ۴۴ درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم، لذا مجوزی برای کشت برنج به‌خصوص در راستای استفاده از منابع زیرزمینی براساس شیوه‌نامه‌های که در سطح ملی تهیه شده، صادر نمی‌شود.

درویشی بیان کرد: در استان کرمانشاه ۱۲ سد مخزنی با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی ایجاد شده که ظرفیت این سد‌ها بیش از یک‌میلیارد و ۳۵۸ میلیون مترمکعب است که علاوه بر سیراب کردن اراضی کشاورزی، آب آشامیدنی شهر‌ها را تامین می‌کند ۸۰ هزار هکتار از اراضی استان از پایاب سد‌ها و شبکه‌های مدرن آبیاری می‌شود.

درویشی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود یک‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب در مخازن داریم، گفت: قرار گرفتن کرمانشاه در دو حوزه آبخیز سیروان و کرخه علیا و همچنین وجود رودخانه‌های خروشان موجب شده سد‌های معتددی در استان ساخته و به بهره‌برداری برسد.


انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.