شهردار بجنورد:تنها ۲۰ درصد از معابر مرکز استان آسفالت مناسب دارد. /اکنون ۶ گروه در سطح شهر، نسبت به ترمیم و آسفالت معابر شهر مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  هادی زارعی  به زیرساخت‌های ضعیف در معابر شهر بجنورد اشاره و تصریح کرد :  ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت معابر مرکز استان امسال  اختصاص داده شده است که  از این میزان ۶۰ میلیارد ریال برای خرید منظور شده است.

او گفت: عملیات گسترده‌ای از مرمت و لکه گیری و زیرسازی را در دستور کار داریم و به دلیل اقدام همزمان ما در رفع عیوب زیرسازی، گاهی زمان مرمت آسفالت به طول می‌کشد که از شهروندان می‌خواهیم صبورباشند.

زارعی اظهار کرد: اکنون ۶ گروه در سطح شهر، نسبت به ترمیم و آسفالت معابر شهر مشغول هستند.

او افزود: از ابتدای امسال، کار ترمیم و لکه گیری آسفالت معابر در دستور کار بوده است و اقدامات خوبی در حال انجام است، اما سطح آسفالت معابر در حدی نامناسب است که اقدامات انجام شده محسوس نیست.

او  اظهار داشت: بارندگی‌ها و شرایط نامناسب جوی، سبب شده تا اجرای پروژه‌های عمرانی، بعضا متوقف شده و به تاخیر افتد.

او  خاطرنشان کرد: تنها ۲۰ درصد از معابر مرکز استان آسفالت مناسب دارد.

شهردار بجنورد گفت: اگر کار اصلاح و ترمیم آسفالت با تاخیر انجام شود، به ناچار باید در آینده، سه برابر این میزان، هزینه شود.

شهروندان بجنوردی از وجود چاله، ناهمواری و آسفالت تخریب‌شده در ماه‌های اخیر ابراز نگرانی کرده بودند و به همین دلیل شهردار تصمیم گرفته تا این مشکل اساسی در یک برنامه زمان بندی شده برطرف کند.

اگرچه گستره شهر بجنورد، ۳۶ کیلومتر مربع است، اما وسعت معابر آن ۲ میلیون متر مربع عنوان شده که گفته می‌شود، یک میلیون متر مربع از این وسعت احتیاج به آسفالت دارد.

جمعیت بجنورد بر اساس سرشماری سال ۹۵، ۲۳۰ هزار نفر است و با وجود رشد ۳ درصدی جمعیت آن، تراکم جمعیت در بجنورد ۴ هزار و ۹۰۰ نفر بر کیلومتر مربع است.

انتهای  پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.