رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای به انتقاد از مواضع دولت دونالد ترامپ در مقابله با بحران کرونا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی گفت: کاخ سفید هیچ درکی از مشکلات خانواده‌ها و شهروندان آمریکایی در شرایط کنونی ندارد.

پلوسی افزود: آنچه دموکرات‌ها قصد دارند انجام دهند این است که طرحی را ارائه کنند که دارای هدف و جدول زمانی باشد. طرحی که بتواند جامعه آمریکا را منسجم کند. این طرح بر اساس برخی ابتکارات است که ما در گذشته در چارچوب طرح مقابله با کرونا ارائه کرده بودیم و این طرح با حمایت اعضای دو حزب تصویب شد. طرح ما دارای سه محور اساسی است که یکی از محور‌های آن، بازگشایی اقتصاد از طریق انجام تست کرونا برای همه در این کشور است. در این راستا باید افراد بیمار و مبتلا شناسایی و تحت درمان قرار گیرند و در صورت قرنطینه شوند. امیدواریم بتوانیم به واکسن این ویروس دست پیدا کنیم یا به یک شیوه درمان مناسب دست بیابیم. ما باید مقیاس و اندازه این مشکل را درک کنیم. مسئولان کاخ سفید درکی از اندازه این مشکل ندارند. باید تأثیرات این بیماری را بر روی بخش‌های مختلف از جمله رنگین پوست ها، درک کنیم.

وی ادامه داد: محور دوم طرح ما این است که باید قدردان کسانی باشیم که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند. این افراد که شامل کارکنان مراکز درمانی و نیرو‌های واکنش سریع و کارکنان بخش حمل و نقل بیماران و معلمان و دیگران می‌شوند، قهرمانان ما هستند. این افراد در معرض خطر قرار دارند و ما باید قدردان آن‌ها باشیم. برای حمایت از این افراد باید منابع مالی گسترده‌ای در اختیار مسئولان فدرال و محلی قرار دهیم تا امکانات موردنیاز این افراد را تأمین کنند.

نانسی پلوسی در ادامه گفت: سومین محور طرح ما این است که به شهروندان آمریکایی پول و منابع مالی بدهیم و درد و رنجی را که آن‌ها در این شرایط تحمل می‌کنند درک کنیم. من به شهروندان آمریکا می‌گویم که نباید عواملی مانند گرسنگی، ناتوانی در پرداخت اجاره بها و دشواری‌های موجود، حرکت آن‌ها متوقف کند. ما شاهد هستیم که بسیاری از خانواده‌ها مشاغلشان را در شرایط کنونی از دست داده و از وضع کنونی به شدت تحت تأثیر قرار گرفته اند. افراد بسیار بیشتری هم بیکار شده اند.

نانسی پلوسی در پایان گفت: اکنون مردم آمریکا به شدت نیازمند کمک هستند و ما اعلام می‌کنیم بیایید با هم دیگر برای رفع این مشکلات کار کنیم و بر اساس دستاورد‌های علمی و آزمایش، آزمایش و آزمایش اقتصادمان را بازگشایی کنیم.

آمریکا در حال حاضر همچنان در صدر کشور‌های آلوده به ویروس کرونا قرار دارد. نزدیک به یک سوم مبتلایان جهان در این کشور هستند. از میان ۴ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۵۲ مورد ابتلایی که تاکنون در جهان ثبت شده است یک میلیون و ۳۸۵ هزار و ۸۳۴ مورد مربوط به آمریکا می‌باشد. این کشور از نظر تعداد قربانی نیز پیشتاز است و تاکنون ۸۱ هزار و ۷۹۵ نفر بر اثر کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
در ایران چطور ..با وام یک میلیونی؟
Canada
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودش هم بخشی از سیستم است
حالا ایراد گرفته
همشون سر و ته یک کرباس ایند
جزی از سیستم
آخرین اخبار