برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در اردبیل

مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: ۲۵۰ برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی واحد، مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل گفت: به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی که در جلسات اخیر داشته‌ایم ۲۵۰ برنامه برای برگزاری در سطح استان پیش‌بینی کرده‌ایم.

او افزود: در بحث ثبت و ضبط آثار دوران دفاع مقدس در تمامی شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان اردبیل برنامه‌های خوبی را آغاز کرده‌ایم که در حال حاضر نیز در حال اجرا است.

واحد تصریح کرد: در مناطق مختلف استان اردبیل ۳۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس، ۳ هزار و ۴۰۰ شهید، حدود ۹ هزار جانباز و ۷۰۵ آزاده داریم که تمامی ارگان‌ها و نهاد‌های مرتبط بنیاد شهید، حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه و ارتش همواره در تلاش بوده‌ایم که یاد و خاطره آن‌ها گرامی داشته شود.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل بیان کرد: تیم‌های مختلفی همچون گزارش‌نویسان و مصاحبه‌گران برای اجرای طرح حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح استان اردبیل برای اجرای هرچه بهتر این طرح انتخاب خواهیم کرد و امسال تلاش خواهیم کرد حداقل ۵۰ درصد خاطرات رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس ثبت و ضبط شود.

او اظهار کرد: همچنین با هماهنگی‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده دومین هنرواره حبیب در استان اردبیل در محور‌های پوستر، موسیقی، شعر و داستان کوتاه و جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت که به علت شیوع بیماری ویروسی کرونا به تعویق افتادند در آینده بعد از شکست بیماری برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در جلسات اخیر در محل استانداری امسال طرح هر ماه دیدار با ۴۰ مادر را اجرا خواهیم کرد و پیش‌بینی کرده‌ایم در این دیدار‌ها با تلاش عجیب‌ها و تیم‌های مصاحبه‌گر و گزارش‌نویس آثار و خاطرات مادران شهدا را ثبت و ضبط کنیم.

واحد گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال تلاش خواهیم کرد مرکز فرهنگی و هنری موزه و دفاع مقدس اردبیل افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

او افزود: این مرکز فرهنگی و هنری دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی ویژه‌ای همچون گالری عکس، سالن آمفی تئاتر ۴۰۰ نفری، محل نشر کتاب، نامه، گنجینه آثار و ارزش‌های شهدا و سالن روایتگری با ظرفیت بالایی به طرف دریاچه شورابیل است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.