فرمانداران شهرستان‌های خراسان رضوی در گردهمایی یک روزه، دغدغه‌ها و نقطه نظرات فرمانداران در حوزه‌های مسئولیتی را بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرمانداران شهرستان‌های خراسان رضوی در قالب ۴ کمیسیون امنیتی، سیاسی و اجتماعی؛ عمرانی؛ اقتصادی و منابع انسانی، پشتیبانی به ریاست معاونین استانداری تشکیل جلسه دادند و مسائل و مباحث مختلفی را بررسی کردند.

محمدرضا هاشمی فرماندار مشهد و دبیر کمیسیون امنیتی، سیاسی و اجتماعی با تاکید بر لزوم توجه بیش‌تر به ظرفیت احزاب، دانشجویان، زنان و جوانان در حل موضوعات مختلف استانی گفت: متأسفانه انتخاب مدیران شهرستانی و سفر مدیران کل به شهرستان‌ها، بعضا بدون هماهنگی با فرمانداران صورت می‌گیرد درحالی که طبق قانون نباید اینگونه باشد و توجیهات لازم در این خصوص صورت گیرد.

او افزود: وحدت رویه در حوزه ارتباط با منتخبین و افزایش مطالبات مردم، تسریع در تعیین تکلیف برخی شهرستان‌های جدیدالتاسیس، پاسخ گویی و پیگیری مطالبات کارگران، توجه ویژه به مرز و اتباع خارجی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از دیگر دغدغه‌های این کمیسیون می‌باشد.

حسن حسینی فرماندار بینالود و دبیر کمیسیون عمرانی، تفویض اختیارات بیش‌تر به فرمانداران را مهم‌ترین خواسته این کمیسیون عنوان کرد و گفت: نیاز است تا با تنفیذ اختیارات، کار‌های اجرایی به مدیران و کارشناسان در صف محول شود و مدیریت و نظارت عالیه نیز از طرف استانداری صورت گیرد.

او افزود: عدم آموزش دهیاران، تسهیل صدور مجوزها، تعیین تکلیف اراضی خارج از محدوده و کمربندی‌های تبدیل شده به اتوبان‌های بین شهری و تقویت نیرو‌های فنی در فرمانداری‌ها از دیگر خواسته‌های این کمیسیون است.

حسین سنجرانی فرماندار خواف و دبیر کمیسیون اقتصادی نیز با تاکید بر لزوم تلاش برای رفع آسیب‌های وارد شده به واحد‌های تولیدی بر اثر شیوع بیماری کرونا گفت: الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با جدیت در شهرستان‌ها درحال اجراست و برای تقویت آن باید همه توان خود را به کار بگیریم.

امان الله خدمتگزار فرماندار خوشاب و دبیر کمیسیون منابع انسانی و پشتیبانی هم با اشاره به کاهش تمایل کار در مناطق کمتر توسعه یافته گفت: لازم است تا مشوق‌های مختلف برای کارمندان در دستور کار قرار گیرد.

حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تقدیر از زحمات فرمانداران طی سال گذشته به ویژه در حوزه‌های انتخابات، مباحث امنیتی و مقابله با کرونا، بر رعایت و نظارت ۱۰۲ پروتکل بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد مقابله با بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی خدمت رسانی و افزایش دغدغه معیشتی، مدیریت ردیف‌های بودجه و صرفه جویی از اولویت‌های فرمانداران است.

او بر بهره‌گیری از مشارکت خیرین و نیکوکاران در قالب تهیه بسته‌های معیشتی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام تاکید کرد و افزود: در حوزه تاب‌آوری اجتماعی، برای جهش تولید و تعیین تکلیف معتادان متجاهر باید برنامه‌ریزی منسجم صورت گیرد.

علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی هم کمک به بنگاه‌های اقتصادی، اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی و اشتغال سه هزار نفر را مهم‌ترین دستاورد‌های سال گذشته اعلام کرد و گفت: سال گذشته بیش‌ترین خرید گندم در سطح کشور از آن خراسان رضوی بود و توانستیم ۵۵ هزار شغل جدید ایجاد کنیم.

او با اشاره به این که خراسان رضوی از نظر شاخص فلاکت جزو سه استان برتر کشور است، گفت: امسال مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی، هماهنگی با معین‌های اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار از جمله مهم‌ترین اولویت‌های استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.