فرماندار خاش گفت: کارت هدیه پنج میلیون ریالی به ۶۰ خانوار فاقد شناسنامه در این شهرستان به مناسبت ماه مبارک رمضان و با هدف رسیدگی به مشکلات اقشار آسیب پذیر جامعه اهدا شد.

صاحب گل صالحی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بیش‌از یکهزار و ۵۰۰ خانوار خاشی از سال ۹۲ تا کنون سجل هویتی دریافت کرده‌اند.

او بیان کرد: خدمت کردن به افراد فاقد هویت نوعی امید بخشیدن به خانوار‌های نیازمند بوده و قطعا این اقدام برای این افرد بسیار ارزشمند است.

فرماندار خاش گفت: بر اساس قانون و دستورالعمل وظیفه ثبت احوال تشکیل پرونده برای افراد فاقد شناسنامه و مشکوک تابعین است، اما بررسی میدانی در رابطه با مشخص شدن هویت و تابعیت این افراد از طریق مراجع ذیصلاح (اطلاعاتی و انتظامی) انجام می‌شود.
او بیان کرد: برای حل مشکل فاقدان شناسنامه، این افراد باید با استفاده از مستندات لازم در اداره ثبت احوال تشکیل پرونده دهند و مستندات مربوط به اثبات نسب از جانب پدر ضرورت دارد.

صالحی اظهارداشت: براساس قانون برای فرزندی که دارای مادر ایرانی و پدر خارجی است امکان تشکیل پرونده در ثبت احوال وجود ندارد و این افراد باید برای کسب تابعیت به اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی مراجعه کنند.

او ادامه داد: اگر اقامت اتباع بیگانه قانونی باشد ولادت فرزند در ثبت احوال به ثبت می‌رسد و به جای شناسنامه گواهی ولادت صادر می‌شود و فرزند پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی می‌تواند با مراجعه به وزارت امور خارجه نسبت به درخواست تابعیت ایرانی اقدام کنند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: سجل هویتی ، ثبت احوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار