۱۴ هزار کلاس درس دراستان نیاز به مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی دارد

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان گفت: از ۲۴ هزار کلاس در استان ۱۴ هزار کلاس درس استان در حال تخریب و نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمد نجفی معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان  در آئین کلنگ زنی مدرسه ۳ کلاسه روستای دور افتاده بخش نظرکهریزی هشترود افزود: ۵۰ پروژه مدرسه سازی در حال حاضر در استان در حال اجراست و ۱۸۰ کلاس درس تا مهر امسال تحویل آموزش و پرورش خواهند شد.

اوگفت: برای این ۱۸۰ کلاس درس بیش از ۱۸ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

او در ادامه از برچیده شدن کلاس‌های درس خشتی گلی در استان خبر داد و گفت: متاسفانه ۴۰۰ مدرسه استان بصورت کانکسی می‌باشد که از این تعداد یک چهارم در منطقه هشترود و چاراویماق می‌باشند.

داود عباسی اصل بخشدار بخش نظرکهریزی هم از خیرین خواست قبل از احداث مدرسه پروانه ساخت و بهره برداری ازبخشداری و دهیاران تهیه کنند و پروانه ساخت نیز بصورت رایگان خواهد بود.

 

اسفندیار حسن زاده مدیر آموزش و پرورش منطقه نظرکهریزی هم گفت: از ۱۰۳ مدرسه این بخش ۲۳ مدرسه در حال تخریب و نیازبه بازسازی دارد و ۱۵ مدرسه بصورت کانکسی می‌باشد.

او گفت: متاسفانه نبود اینترنت و عدم پوشش آنتن دهی موبایل در روستا‌های این بخش دانش آموزان را با مشکل روبرو کرده است که از این رو من نتواسته ایم به درستی طرح شاد را در این منطقه اجرا کنیم.

مدرسه ۳ کلاسه روستای گلوجه حسن بیگ بخش نظرکهریزی توسط خیرین مرحومین شکراله و حاج علی عبادی باهزینه ۴۰۰ میلیون تومان تا مهر امسال احداث خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.