وزارت بهداشت یمن گزارش داد که شمار قربانیان کرونا در این کشور به ۱۰ نفر و مبتلایان به ۶۵ نفر افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت بهداشت یمن گزارش داد که شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور با با جان باختن یک نفر دیگر به ۱۰ نفر رسید و شمار افراد مبتلا نیز با ۱۰ مورد ابتلای جدید به ۶۰ نفر افزایش یافته است.

پیش از این طه المتوکل، وزیر بهداشت دولت نجات ملی در صنعا هشدار داده که هدف ائتلاف متجاوز سعودی از حمله به مراکز قرنطینه پزشکی در یمن، فراهم کردن زمینه برای وارد کردن ویروس کرونا به این کشور و گسترش آن است.

وی گفت: گذرگاه‌های مرزی و مراکز قرنطینه پزشکی در این کشور هدف حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی قرار می‌گیرد.

وزیر بهداشت دولت نجات ملی در صنعا هدف این حملات را وارد کردن ویروس کرونا به یمن می‌داند.

طه المتوکل در این خصوص گفت: «این نخستین بار نیست که مراکز قرنطینه پزشکی در یمن هدف حملات ائتلاف متجاوز سعودی قرار می‌گیرد. این مراکز تا کنون چندین بار هدف قرار گرفته است. نخستین حمله آنگونه که همگان نیز از آن اطلاع دارند، حمله به یک مرکز قرنطینه در استان الحدیده بود و در چندین استان دیگر نیز به همین ترتیب روی داد.»

در همین حال سازمان جهانی بهداشت فعالیت کارکنان خود را در مراکز مستقر در مناطق تحت کنترل نیرو‌های انصارالله در یمن به حالت تعلیق درآورده است.

بیشتر بخوانید:

وزیر بهداشت یمن: عربستان به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور ماست

کرونا تهدیدی بزرگ برای مردم جنگ‌زده یمن

سازمان جهانی بهداشت اواخر روز شنبه این دستورالعمل را به کارکنان خود در صنعا، بندر حدیده و استان صعدا ابلاغ کرد. بنا بر دستورالعمل اعلام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، کلیه فعالیت‌ها، جلسات و هر اقدامی برای تمامی کارکنان این نهاد بین المللی در مناطق مذکور تا اطلاع ثانوی تعلیق شد.

سه منبع خبری آگاه به رویترز گفتند سازمان جهانی بهداشت این اقدام را به منظور تحت فشار قرار دادن مقامات انصارالله برای گزارش نتایج آزمایش‌های کرونا اتخاذ کرده است. سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع گسترده ویروس کرونا در یمن با توجه به شرایط نامناسب بهداشتی و درمانی در این کشور جنگ زده هشدار داد.

بنا به نوشته رویترز، نزدیک به ۸۰ درصد از مردم یمن، ۲۴ میلیون نفر، برای گذران زندگی خود متکی به کمک‌های بشردوستانه هستند و ۱۰ میلیون نفر در این کشور در خطر قحطی قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار