استاندار کهگیلویه و بویراحمد: در صورت سهل انگاری در امر پیشگیری از کرونا، استان با خسارات جبران ناپذیری مواجه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، کلانتری استاندار این استان در جلسه ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شرایط حاد در برخی مناطق خوزستان را یادآور شد و گفت: همجواری و مراودات خطر گسترش این ویروس را در استان محتمل کرده است.

کلانتری خواستار مدیریت مجموعه ستاد و مشارکت مردم در مواجه با این ویروس شد و در دستوری به شهرداری‌های استان به ویژه شهر‌های سردسیری خواست تمامی ورودی‌های مناطق تفرجگاهی و پارک‌ها را تا اطلاع بعدی مسدود کنند.

استاندار از احتمال انسداد محور‌های اصلی استان در تعطیلات عید فطر خبر داد و افزود: در سال‌های اخیر شاهد استقبال مردم استان‌های جنوبی کشور در تعطیلات عید فطر و تعطیلات تابستانی به استان هستیم که درصورت کسب مجوز از ستاد ملی مبارزه با کرونا در محور‌های استان محدودیت تردد برای غیر بومی‌ها اِعمال می‌شود.

کلانتری از صدور مجوز بازگشایی مدارس در برخی استان‌ها از جمله کهگیلویه وبویر احمد خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اختیاری بودن حضور دانش آموزان در مدارس برای رفع اشکال، خانواده‌ها نسبت به تجهیز فرزندان خود به وسایل حفاظت شخصی اهتمام کنند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد به آیین‌های لیالی پرفیض قدر اشاره کرد و خواستار رعایت توصیه‌های بهداشتی در طول اجرای این ویژه برنامه‌ها شد.

او همچنین از مجاز بودن برخی صنوف برای ادامه فعالیت اشاره کرد و افزود: آرایشگا‌های زنانه و مردانه، اماکن ورزشی غیر تجمعی و آموزشگاه‌های تعلیم رانندگی بارعایت توصیه‌های بهداشتی مجاز به از سرگیری فعالیت هستند.

او همچنین از گروه‌های نظارتی خواست از ادامه فعالیت واحد‌های صنفی که مسایل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند جلوگیری کنند.

در این نشست دکتر یزدانپناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۱۰۷ پاسخ از مراکز آزمایشگاهی دریافت شد که نتایج کرونای ۱۳ مورد شامل ۷ مورد لنده ۴ مورد کهگیلویه یک مورد بهمیی و یک مورد هم بویر احمد مثبت اعلام شده است.

او افزود: در یکی از شهرستان‌های استان (لنده) یک نفر باعث ابتلای ۷ نفر از اعضای خانواده به ویروس کرونا شده است.

دکتر یزدانپناه افزود: ۵۷۶ مورد در استان به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

او نیز به افزایش نگران کننده آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان اشاره کرد و گفت: در صورت بی توجهی به این موضوع این ویروس به سادگی استان را با فاجعه و خطرات جبران ناپذیر روبرو می‌کند.

بگفته وی هم اکنون ۱۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

 

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.