کمپ‌های درمان اعتیاد همدان فعال می‌شوند

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان از بازگشایی کمپ‌های درمان اعتیاد همدان خبرداد.

کمپ‌های درمان اعتیاد همدان فعال می‌شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛سرهنگ حاجیلو رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان گفت: کمپ‌های درمان اعتیاد همدان که به علت ویروس کرونا بسته شده برای درمان معتادان بازگشایی می‌شوند.

اوبا اشاره به اینکه بخشی از مشکلات امنیتی و چالش‌های ناشی از مواد مخدر در صورت بازگشایی مراکز موضوع ماده ۱۵ رفع می‌شود از مسئولان مرتبط خواست برای بازگشایی این مراکز اقدام فوری انجام شود.

او بیان کرد: همدان نخستین استانی بود که نسبت به بازگشایی مجدد مرکز ماده ۱۶ اقدام و در مرحله نخست تیم‌های پلیس ۲۶ معتاد متجاهر را دستگیر کرده و با رعایت پروتکل‌ها تحویل این مرکز دادند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان ادامه داد: انتظار می‌رود با توجه به شرایط کنونی استان، سهمیه پذیرش معتادان متجاهر در مرکز موضوع ماده ۱۶ افزایش یابد چرا که تاثیر مثبت بر روی ارتقای امنیت و کاهش سایر جرائم نظیر سرقت دارد.

سرهنگ حاجیلو گفت: تعداد معتادان متجاهر در همدان بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر است و زمان نگهداری این ۱۶ محدود است و آن‌ها بعد از ۲ تا سه ماه از این مرکز ترخیص شده و دوباره به سمت مصرف مواد مخدر رو می‌آورند.

وی اظهار داشت: ۵۰ درصد معتادان همدان به مصرف مخدر تریاک اعتیاد دارند، اما در بین معتادان متجاهر گرایش به مصرف هروئین و شیشه بیشتر است.

مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ پس از همه گیری ویروس کرونا در کشور و همدان بسته شده و معتادی پذیرش نمی‌کردند، اما با گذشت زمان و کاهش دامنه این ویروس، مرکز ماده ۱۶ بازگشایی شد، اما مراکز ماده ۱۵ همچنان تعطیل است.
انتهای پیام/ج
منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار