به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جهش تولید در حوزه صمت و مرتبطان با آن، تولیدات صادرات و صیانت از منابع ارزی و صیانت از دارایی مردم از مواردی است که باید در وزارت صمت مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
او با بیان اینکه قطعاً در حوزه وزارت صمت جدیت داریم تا از واردات بیمورد جلوگیری کنیم، اظهار کرد: مدیریت بازار خودرو نیز یکی دیگر از وجوه برنامهها و شعارهای وزارت صمت خواهد بود تا وضعیت فعلی را به سرعت پشت سر بگذاریم.
سرپرست وزارت صمت با اشاره به اقداماتش برای بهبود وضعیت بازار خودرو گفت: ما باید تأمین خودرو و کاهش تعهدات خودروسازان به مردم را در نظر داشته باشیم تا این تعهدات انجام شود و در عین حال تولید را هم مدیریت کنیم. همچنین برای اصلاح شیوه تولید، باید عدالت توزیعی و واقعی کردن تقاضاها را به وجود آوریم تا کسانی که به دنبال کاسبی از بازار خودرو هستند کنار روند.
مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه تا قبل از رسیدن به عید فطر حتما بازار بهتری در بخش خودرو خواهیم داشت، تصریح کرد: اقداماتی که در این زمینه انجام میشود اثرگذار است و روش فروش فوقالعاده را در ایام عید فطر عملی میکنیم.
سرپرست وزارت صمت گفت: از آغاز به عهده گرفتن سرپرستی وزارت صمت سه جلسه با خودروسازان، بخش نظارتی وزارتخانه و شورای رقابت برگزار کردیم، قطعاً باید در سال جهش تولید در نظر داشته باشیم که هر تصمیمی برای بخش خودرو میگیریم حتماً حمایت از تولید داخلی باشد به خصوص که اکنون دو سال است صنعت خودروسازی در ایران دستش روی شانههای دو شرکت خودروسازی فرانسوی و کرهای بود که آنها هم دوسال است ساک خود را جمع کردند و از کشور رفته اند و الان خودروسازی ما حالت استقلالی را تجربه میکند.
مدرس خیابانی تاکید کرد: اصلاح شیوه ثبتنام، فروش و تحویل را هم در بازار خودرو در نظر داریم و در این میان توجه میکنیم که برای ما مسجل شود کسی که برای خودرو ثبتنام کرده است آن را برای استفاده میخواهد یا به دنبال کاسبی است و به چشم سرمایه به آن مینگرد که با توجه به جمیع این موارد در فروش خودرو و تامین آن و کنترل توزیع، ان شاءالله حداکثر تا دو هفته آینده و در آستانه عید فطر از التهابات بازار خودرو کاسته میشود.
سرپرست وزارت صمت تاکید کرد: خودروهای صفر کیلومتر در فروش جدید بعد از سه ماه دیگر مشمول گارانتی صفر کیلومتر نمیشوند تا اگر کسی به نیت نگه داشتن خودرو و استفاده آتی، آن را خریداری میکند دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد. سازمان حمایت هم اعلام کرده که تمام پارکینگها و انبارها باید موجودی خودروی خود را اعلام کنند و ممانعت از این عمل نیز مشمول تخلفات احتکار است.
مدرس خیابانی گفت: پیشنهادی هم برای اولویت قائل شدن در تحویل خودرو به متقاضیان بدون پلاک داریم تا ابتدا کسانی که تاکنون خودرویی نداشتند، تقاضای خود را دریافت کنند و سپس کسانی که چند خودرو دارند و مجدداً درخواست دادهاند به درخواستشان رسیدگی و تحویل داده شود.
انتهای پیام/
توصیه ام اینه اگه اونایی که ماشین دارن و لازم ندارن نخرن خب بذارید بقیه بنده خداها که تو خانوادشون یه ماشینم ندارن بخرن.
به قول معروف این قبری که داری فاتحه میخونی توش مرده نیست خالیه
و پولی که پیش خرید میکنی ماشینی هنوز در کار نیست یعنی هنوز تولید نشده فقط ملت از مجبوری این کار رو میکنند و به فساد دامن میزنند نخرید نخرید بدون ماشین که ادم نمیمیره صبر و حوصله کنید
حالا ملت باید تا کی سود خود روسازهای ایرانی وچینی رو بدن
بخدا این خودروهای چینی در خود چین یک سوم قیمت ایرانه ما اگر مستقیم از چین خودرو بیاریم باز از تولید ایران ارازان تر هست
درست میگه آقای قالیباف ولی متاسفانه شبکه رانت و نفوذ در سیستم دولت می خواد سهام رو به شرکت های تابعه که در اصل خودشان هستند یا اقوام و آشنایان شون هستن واگذار کنن تا از این راه پول کلانی به جیب بزنن و مردم همچنان پیاده گز کنند و در آرزوی پراید 60 میلیونی بمانند.
خب حالا با این حجم تعهد چطوری هنوز دارن بر طبل پیش فروش و فروش ویژه و فلان و بهمان می کوبند ؟؟!!
کی قراره تعهداتشون را نسبت به حدود سه میلیون پیش خریدار که پول پرداخت کردند را انجام بدهند ؟؟!!
پیش فروش بهانه ای بیش برای سرکیسه کردن و خالی کردن جیب مردم نیست .
مدتی ی بار این بازیا رو خود دولت با همدستی خودرو سازا راه میندازن چون دولت کسری اورده داره بدبخت میشه تهش چی میشه!! همینجور ک پراید شد ۷۰ میلیون همینجورم ۱۰۰ میلیون میشه ۱۲۰ میلیونم میشه دور نکرده
بخدای احد واحد آب از آبم تکووون نمیخوره
این روند نتیجهای جز ناامیدی برای جامعه خصوصاً قشر جوان نخواهد داشت.
چطور می خواهی از دست اختاپوسانی چون نوبخت ، واعظی ،آشنا ، شریعتمداری ، همتی ، ربیعی ، و......جان سالم بدر بری انشاا.....
مگه اینا خودشون تولید کننده خودرو نیستند؟
پس چرا ظرفیت تولید رو بالا نمیبرند؟
تولید کننده که باید از فروش بیشتر محصولات خودش خوشحال بشه نه اینکه عزا بگیره چرا دارند تولیداتم رو میخرن؟
یه وام به تولید کننده ها بدن تا ظرفیت تولیدشون رو بیشتر کنند و هرکی هرچی میخواد ماشین بخره
بنظرتون اگه اینجوری بکنن بازم دلال میاد ماشین بخره دپو کنه؟ که بعدم این مشکلات پیش بیاد؟
بحران خودرو یک بحران جدی که معادله ها رو تغییر میده !!!
امید به تولید خودرو توسط مافیای خودروساز یک امید بیهوده است !!!
افزایش لحظه ای و عدم ثبات قیمت ارز !!! افزایش افسار گسیخته تورم رشد هولناک بیکاری کاهش رشد جمعیت عواقب و نتایج غیر قابل باوری خواهد داشت !!!
قیمتهاروکی میدین؟والله نمیدونیم خودتونو مسخره کردین یاملتو
هامه دست دلاله. تا شفافیت نباشه همینه.شفافیت شفافیت شفافیت
از طریق ایجاد سایت دولتی
اگرجلوی افزایش قیمت این سه خودروفروش گرفته شودوقیمت های این سه خودروسازبه۵ماه پیش برگردد
قیمت خودروهاکنترل وکاهشی میشود.
اسمشونو باید گذاشت فرغون
برای جلو گیری از افزایش ها فقط باید انتقال وکالتی حذف بشه و هرکس سند خودرو بنامش میخوره حداقل تا یکسال حق فروش خودرو رو نداشته باشه این تنها راه کنترل و کاهش قیمت هاست.
شب خوابیدیم وزیر صمت فرداش بر کنار شد
انشالله شب که خوابیدیم هیئت مدیره دو خودروسازی برکنار شده و به حضور جناب آیت الله رئیسی جهت محاکمه شرفیاب گردند
یه بار هم اینجوری به مردم حال بدید همش که نمیشه درد و رنج و قصه باشه