مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۵۰۰ هزار سالمند ساکن در مناطق دانشگاه زیر پوشش برنامه‌های غربالگری کرونا قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمدیان مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۵۰۰ هزار سالمند ساکن در مناطق دانشگاه زیر پوشش برنامه‌های غربالگری کرونا قرار گرفتند.

او با بیان اینکه سلامت سالمندان یکی از مهمترین اولویت‌های این گروه به شمار می‌رود و در برابر بیماری کرونا نیز یکی از گروه‌های آسیب پذیر به شمار می‌روند، افزود: به همین منظور برنامه غربالگری جمعیت سالمندان زیر پوشش در دستور کار قرار گرفت که از این میان یک هزار و ۸۴۳ نفر به سطح دو ارجاع شدند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این مدت ۲۱هزار و ۷۰۰سالمند که دارای بیماری‌های زمینه‌ای و یا در معرض آسیب بودند به طور مجدد مورد پیگیری و بررسی قرار گرفتند.

احمدیان در خصوص ارائه خدمات به مادران باردار نیز، بیان کرد: تاکنون ۴۲ هزار و۵۷۶ نفر غربالگری تلفنی شدند که از ۷۶ مادر باردار علامت‌دار جهت پیگیری حضوری دعوت به‌عمل آمد.

او با بیان اینکه در این برنامه‌ریزی با توجه به تأکید برغیرحضوری بودن مشاوره‌ها، در مرحله نخست مشاوران در مراکز تلفنی به‌صورت روزانه با مادران باردار تماس گرفتند، تصریح کرد: طی این تماس‌ها وضعیت بارداری آنان و علائم نشانگر کرونا بررسی شد و از نیمه دوم اسفند ماه سال قبل تا ۲۰ فروردین ماه پوشش‌ها به‌صورت ۱۰۰ درصد انجام شد.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در فاز دوم غربالگری کرونا ویژه مادران باردار که از اواخر فروردین ماه امسال آغاز شده ۴۴ هزار مادر باردار شناسایی شدند، تاکید کرد: از این تعداد ۳۶ هزار نفر موارد قبلی بوده و ۸ هزار نفر هم موارد جدید بودند و شناسایی‌ها از طریق مشاوره‌های تلفنی انجام شد و تاکنون ۴۲ هزار و۵۷۶ نفر و معادل ۹۵ درصد مادران باردار تحت پوشش غربالگری تلفنی قرار گرفتند.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.