مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۸۳ مورد زایمان از مادران مبتلا به کرونا در مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  دکتر نیره خادم مدیرگروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تعداد بیش از دو هزار و  ۵۰۰زایمان طبیعی و سزارین در مراکز درمانی زیر پوشش با موفقیت انجام شده است، گفت: زایمان مادران باردار کرونایی و غیرکرونایی در دو فضای جداگانه انجام می‌شود و هیچگونه تداخلی به جهت مکان مشترک میان این دو نوع بیمار وجود ندارد.

او افزود: زایمان مادران باردار غیرکرونایی در بیمارستان‌های قائم (عج)، امام رضا (ع) و ام‌البنین (س) انجام می‌شود و مکان انجام زایمان مادران باردار در بیمارستان امام رضا (ع) در فضای جداگانه بوده و هیچ تداخلی با بیماران کرونایی‌ها ندارد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۵ مادر باردار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان امام رضا (ع) بستری شدند که از این تعداد ۱۳ مورد منجر به زایمان طبیعی و سزارین شده است، همچنین در همین بازه زمانی در قسمت غیرکرونایی‌ها ۳۴۷ مورد زایمان طبیعی و سزارین در این مرکز انجام شد و در بیمارستان ام‌البنین (س) نیز ۱۷۶۸ مورد زایمان طبیعی و سزارین انجام شده است که از این تعداد ۴۱ بیمار دارای علائم کرونایی و یا مشکوک به کرونا بودند و در بیمارستان قائم (عج) هم ۴۱۵ زایمان انجام شده که شامل ۲۹ مورد کرونایی و ۳۸۶ مورد غیرکرونایی بوده است.
دکتر خادم بیان کرد:  از انتهای بهمن ماه پارسال که کرونا وارد ایران شد تاکنون تعداد ۲۵۴۳ مورد زایمان طبیعی و سزارین داشتیم که از میزان ۸۳ مورد کرونایی و ۲۴۶۰ مورد غیرکرونایی بوده است.
 
او با بیان اینکه مادران باردار در زمان مراجعه به مراکز درمانی ابتدا تریاژ می‌شوند و اگر دارای علائم بیماری کووید-۱۹ باشند در فضای جداگانه از سایر بیماران بستری می‌شوند، تصریح کرد: این نوع بیماران با سایر بیماران کرونایی تفکیک شده هستند، زایمان مادران باردار کرونایی در بیمارستان امام رضا (ع) ۲ انجام می‌شود و این نوع بیماران در فضایی مجزا از سایر بیماران کرونایی بستری می‌شوند تا آسیبی به مادر و کودک نرسد.

مدیرگروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: همچنین زایمان مادران اورژانسی کرونایی دیگر بیمارستان‌ها هم به دلیل شرایط خاصی که دارند در اتاق ایزوله انجام می‌شود و در این خصوص نگرانی‌ای بابت فضای مشترک با سایر بیماران بستری در این مراکز درمانی وجود ندارد.

دکتر خادم اظهار کرد: در مراکز بهداشت خانم‌های ماما مراقبت از مادران باردار به‌ خوبی و طبق جدول زمان‌بندی شده انجام می‌دهند و این کار در مشاوره‌های تلفنی به این نوع مادران انجام می‌شود، در انجام این مشاوره‌ها پزشکان متخصص زنان و زایمان در کنار ماما‌ها قرار دارند و به امر مشاوره به مادران باردار می‌پردازند.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.