به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛حمیدرضا قاسمی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : با توجه به شیوه ویروس کرونا اقدامات لازم در راستای ایمن سازی محیط و اجرای دستورالعملهای بهداشتی در شعبات تأمین اجتماعی استان کرمانشاه به همراه گندزدایی مداوم انجام شده است.
او گفت : از اسفندماه امسال تاکنون شاهد کاهش ۵۰ درصدی مراجعین به شعب تأمین اجتماعی استان کرمانشاه بودهایم.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: امیدواریم پس از شکست ویروس کرونا نیز همین فرهنگ کاهش مراجعات حضوری و استفاده از خدمات غیر حضوری در میان مردم نهادینه شود.
این مسئول افزود: در ورودی شعب تأمین اجتماعی میز خدمت تعبیه شده که پس از ورود مردم با دریافت شماره همراه و علت مراجعه، بانک اطلاعاتی تشکیل میشود و جز موارد خاصی که نیازمند انجام کار در همان روز است، باقی موارد پس از پیگیری از طریق پیامک به ارباب رجوع اطلاع رسانی میشود تا از تردد غیرضروری ارباب رجوع جلوگیری شود.
قاسمی ادامه داد: همچنین در حال حاضر ۶۰ خدمت غیر حضوری از طریق سایت تأمین اجتماعی قابل ارائه است که مردم برای بهره مندی از این خدمات نیاز است در ابتدا با کد ملی و شماره تلفن همراه خود نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
او گفت: بیش از ۲۵۰ خدمت غیر حضوری وجود دارد که تاکنون بستر ۶۰ خدمت فراهم شده و دیگر خدمات نیز پس از بسترسازی در آینده ارائه خواهد شد.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه افزود: با همکاری سازمان تأمین اجتماعی و اداره بیمه بیکاری وزارت رفاه، بانک اطلاعاتی افرادی که درخواست دریافت مقرری بیمهبیکاری را داشتند نیز در حال پایش است.
این مسئول گفت: در این میان اسامی افرادی که تا بهمن سال ۹۸ لیست حق بیمه آنها به انضمام ۳ درصد بیمه بیکاری به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده به این سازمان ارسال خواهد شد و شمول یا عدم شمول بودن آنها از طریق پیامک اطلاع رسانی میشود .
انتهای پیام/د