مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم گفت: کارخانه تولید و فرآوری گیاهان دارویی این شهرستان ۱۵ هزار قوطی محلول ضدعفونی کننده دست، تولید و روانه بازار کرد.

تولید  ۱۵هزار قوطی محلول ضدعفونی در کارخانه گیاهان دارویی جاجرم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ابوالفضل عباسیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم گفت: این مجتمع تولیدی به عنوان اولین کارخانه دارای مجوز رسمی از وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تولید و فرآوری گیاهان دارویی در این شهرستان فعالیت خود را از چند سال گذشته آغاز کرده است.

عباسیان  با اشاره به سیاست حمایتی جهاد کشاورزی مبنی بر راه‌اندازی و گسترش صنایع تبدیلی گفت: تولید عرقیات، اسانس و عصاره گیاهان دارویی با کیفیت مطلوب و مورد تأیید این کارخانه کمک عمده‌ای به اشتغال و رفع نیاز‌های مردم کرده است.

او  افزود: در دو ماه گذشته با شیوع ویروس کرونا و نیاز کشور به تولید محلول‌های ضدعفونی ،این کارخانه گام‌های مثبتی در جهت رفع نیاز‌های شهرستان برداشته است.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم عنوان کرد: مدیریت این کارخانه با نبوغ خاص خود و احساس تکلیف نسبت به جامعه با راه‌اندازی خط تولید محلول و ژل ضدعفونی بر پایه گیاه دارویی آلوئه‌ورا یک محصول با کیفیت ایرانی روانه بازار کرده است.

عباسیان بیان کرد: این محلول ضدعفونی کننده با ترکیبات الکل، گلیسیرین و آلوئه‌ورا مجوز‌های مورد تأیید وزارت بهداشت را نیز اخذ کرده است و موفق به عرضه محصولات خود به سایر استان‌های کشور نیز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم افزود: در جلسه مبارزه با کرونا شهرستان به دستور فرماندار مصوب شد در جهت حمایت از کالای تولید داخل کلیه دستگاه‌ها و صنوف نیاز‌های خود را با خرید از این کارخانه تأمین کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.