رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین بازداشت و محاکمه فلسطینیان در عربستان سعودی را مایه تاسف دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس طرح صهیونیست‌ها برای الحاق اراضی فلسطینی در کرانه باختری رود اردن را محکوم کرد.

بر این اساس، وی با انتقاد از مقامات صهیونیست گفت: باید دست مقاومت برای مقابله با طرح ننگین الحاق اراضی فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن به رژیم صهیونیستی باز گذاشته شود.

هنیه افزود: مصر در مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی میانجیگری می‌کند. هدف از این مذاکرات تبادل اسرا میان حماس و اشغالگران است. با این وجود، هنوز صهیونیست‌ها به درخواست ما درباره تبادل اسرا پاسخی نداده اند.

رئیس دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد: متاسفانه شاهد بازداشت شماری از فلسطینیان و محاکمه آن‌ها در عربستان سعودی بودیم. چنین اقداماتی مایه تاسف است.

بر اساس طرح معامله قرن که دونالد ترامپ آن را پیشنهاد داده است بخش عمده‌ای از کرانه باختری به اراضی اشغالی ملحق خواهد شد و اینکه قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته خواهد شد. این تصمیم با موج عصبانیت و مخالفت کشورهای اسلامی و حتی نارضایتی اروپایی‌ها همراه شده است.

پیش از این نیز وزیر خارجه آمریکا با نشان دادن چراغ سبز به تل‌آویو گفته بود الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اقدامی است که اسرائیل باید درباره آن تصمیم‌گیری کند و واشنگتن دیدگاه‌های خود را در اختیار تل‌آویو قرار خواهد داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است اطمینان دارد می‌تواند شعار انتخاباتی خود مبنی بر الحاق بخشی از کرانه باختری را طی چند ماه آینده عملی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار