چالش های پساکرونا بر گردشگری فارس

گردشگری عنصر محرک اقتصاد در استان فارس است این بخش علاوه بر اشتغال مستقیم، اشتغال غیر مستقیم نیز ایجاد می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصیب امیری مدیرکل صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه بیش از ۶۰ درصد از گردشگرانی که به علاوه‌مند بودند تا به فارس سفر کنند دیگر میلی به سفر به فارس ندارند.

مصیب امیری اضافه کرد: سالانه بیش از ۵ میلیون نفر از استان فارس بازدید می‌کردند که ۶۰ درصد از این افراد در آخرین ماه سال و دو ماه ابتدای سال جدید به فارس سفر می‌کردند، شیوع بیماری کرونا موجب شد تا بخش اعظمی از گردشگری در فارس در این مدت با تعطیلی مواجه شوند.

او اضافه کرد: بر اساس برآورد‌هایی که صورت گرفته استان فارس در شیوع بیماری کرونا ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به آن وارد شده است.

رئیس جامعه هتل داران فارس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه احتمالاً هتل‌ها پس از ماه مبارک رمضان بازگشایی می‌شوند، گفت: ازهم اکنون هتل‌های فارس آماده بازگشایی هستند.

سیادتان افزود: مواد ضد عفونی کننده هتل با توجه به نوع کالا‌هایی که در این گونه مناطق استفاده می‌شود باید کاملاً استاندارد باشد و نمی‌توان از آب و وایتکس استفاده کرد این در حالی است که اگر مواد غیر استاندارد به هتل‌ها داده شود تنها در ۶ ماه همه وسایل هتل‌ها نابود می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه بیشتر اشتغال استان را شغل‌های خدماتی تشکیل می‌دهد لذا بیشترین تسهیلاتی که به مشاغل پرداخت شده در حوزه خدمات بوده و بخش گردشگری سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است.

سهراب مختاری اضافه کرد: برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی ۲ نوع خدمات پیش روی واحد‌های اقتصادی قرار داده شده است یکی دریافت تسهیلات به ازای هر کارگر ۱۶ میلیون تومان از طریق ثبت نام در سامانه کارا یا پرداخت بیمه بیکاری توسط دولت، که این دو طرح باید از طریق کارفرما مشخص و به دستگاه مربوطه اطلاع رسانی شود.

او اضافه کرد: از جمع افرادی که در سامانه برای حقوق بیکاری ثبت نام کرده‌اند ۷۲ هزار و ۲۹۱ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند که از این تعداد نیز ۲۳ هزار نفر در بخش صنعت هزار و ۵۲۶ نفر در بخش کشاورزی و مابقی این افراد در بخش خدمات هستند.

اقتصاد گردشگری موضوعی است که در فارس سالیانی است در اولویت برنامه ریزان اجتماعی قرار گرفته و این بخش می‌تواند محرک اقتصاد فارس در همه شاخصه‌های اقتصادی باشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار