بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، شرکت کیا قصد دارد شارژ ۸۰۰ ولتی را بر روی تمامی اتومبیل‌های الکتریکی خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اطلاعات به‌دست آمده، به نظر می‌آید قابلیت شارژ فوق‌سریع ۸۰۰ ولتی تنها برای اتومبیل‌های الکتریکی آینده دور نیست. بر اساس گزارش‌های منتشر شده درباره اهداف و برنامه‌های شرکت کیا برای الکتریکی کردن خودروها، ظاهرا برخی از اتومبیل‌های این شرکت قرار است به‌زودی از ویژگی شارژ فوق‌سریع ۸۰۰ ولتی بهره‌مند شوند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده شرکت کیا قصد ندارد این قابلیت را تنها بر روی اتومبیل‌های پرچمدار خود پیاده‌سازی کند. طبق گزارش‌های به‌دست آمده، معماری جدید شارژ کردن خودرو، در تمامی اتومبیل‌هایی که ملزومات مورد نظر را در خود جای می‌دهند قرار خواهد گرفت. ممکن است خریداران شاهد حضور این فناوری در تمامی مدل‌ها باشند، اما اشخاصی که تمایل دارند اتومبیل خود را با قیمتی مناسب تهیه کنند باید با تهیه نمونه‌های ساده‌تر، برخورداری از سرعت شارژ ۴۰۰ ولتی را فراموش کنند.

قابلیت شارژ فوق‌سریع کیا

کاهش زمان شارژ خودروهای کیا به ۲۰ دقیقه

با رواج چنین فناوری در بین اتومبیل‌های مختلف مانند Porsche Taycan و Auidi E Tront GT، پیش‌بینی می‌شود که زمان اتمام مرحله شارژ خودرو کاهش پیدا کند. در همین حال شرکت کیا قصد دارد تا مدت زمان شارژ خودروهایش را به ۲۰ دقیقه برساند. گفتنی است که زمان در نظر گرفته شده برای اتومبیل‌های کیا با قدرت پیمایش ۳۱۰ مایل به همراه شارژ کامل موتور‌ها است. با این حال میزان زمان ذکر شده همواره از مدت بنزین زدن مالکان خودرو بسیار کندتر است و این فناوری راهی طولانی را در پیش دارد.

شایان ذکر است که شرکت کیا اطلاعاتی درباره خودروهای مورد نظر خود بیان نکرد و هنوز اتومبیل‌های پشتیبانی کننده از فناوری شارژ ۸۰۰ ولتی نیز مشخص نیستند. اما انتظار می‌رود این مدل‌ها بین اتومبیل‌های ساخته شده تا سال ۲۰۲۵ قرار گیرند. طبق اطلاعات پیشین، شرکت کیا قصد دارد یازده مدل جدید را تا سال ۲۰۲۵ به بازار جهانی عرضه کند. از این رو انتظار می‌رود که اولین نسل اتومبیل‌های الکتریکی شرکت سال ۲۰۲۱ به جهان معرفی شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار