مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: دانشگاه رازی می تواند در حوزه پژوهش‌های باستان‌شناسی، تاریخی و برپایی رویداد‌های گردشگری ورود کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه   روز پنجشنبه در دیدار با رییس و معاونین دانشگاه رازی کرمانشاه که در دفتر رییس دانشگاه رازی برگزار شد، بر لزوم توسعه همکاری‌های ۲ جانبه و عقد تفاهم نامه فی مابین تاکید کرد و گفت: در حوزه‌های مختلف تعاملات خوبی داشته ایم به ویژه در حوزه تاریخ و باستان شناسی که باید در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی نیز این همکاری افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه با اشاره به ثبت ملی بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ اثر تاریخی و ثبت جهانی بیستون گفت: یکی از دلایلی که ثبت‌های جهانی در استان با وجود ظرفیت‌های زیاد انجام نشده است، نیاز مبرم به مسائل پژوهشی است.

او افزود: دانشگاه خاستگاه پژوهش است و مابه این مساله نیاز داریم در این زمینه برای امضای هر نوع تفاهم نامه‌ای آمادگی همکاری داریم.

قادری تاکید کرد: در خصوص شناسایی آثار نیز حاضر به همکاری با دانشگاه هستیم و امیدواریم دانشگاه در این عرصه به صورت عملیاتی وارد شود.

او با بیان اینکه برگزاری همایش‌های مشترک و تبلیغات و رویدادسازی می‌تواند به توسعه گردشگری استان کمک کند، اطهارداشت: رویداد بهانه‌ای برای جذب گردشگری است و اخذ میزبانی رویداد بین المللی گردشگری و اکوتوریسم کرمانشاه ۲۰۲۰ در این راستا بوده است.

قادری بیان کرد: تکمیل زیرساخت‌های گردشگری و استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای توسعه گردشگری و سوق دادن اعتبارات استان در این راستا از جمله اهداف جانبی این رویداد بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، دانشگاه رازی و صدا و سیما به عنوان شورای سیاست گذاری این رویداد نقش تعیین کننده‌ای در پیشبرد اهداف آن دارند، اظهارداشت: ۲۰۲۰ کار بزرگی است که می‌توانست یک موتور محرک برای رونق اقتصادی منطقه باشد که متاسفانه به خاطر شیوع ویروس کرونا ما الان عملا از برنامه‌ها عقب مانده ایم و نتوانستیم رویداد‌ها را پیش ببریم، اما در حوزه زیرساخت‌ها در حال تکمیل ظرفیت‌ها هستیم.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه نیز در این نشست اظهارداشت: اگر در زمینه‌های فرهنگی تعاملات بیشتری داشته باشیم می‌توان کار‌های بزرگ و اثرگذاری در استان انجام داد.

ابراهیم اعلمی آل آقا افزود: گروه باستان شناسی دانشگاه به سمت تحصیلات تکمیلی سوق یافته است و برنامه ریزی لازم برای راه اندازی رشته‌های گردشگری نیز در دست اقدام است.

اعلمی با تاکید بر اینکه آماده همکاری در زمینه‌های مشترک هستیم، گفت: دانشگاه ظرفیت بالایی در برگزاری استارتاپ‌ها و همایش‌ها دارد و در حوزه پژوهشی نیز امکان گسترده همکاری وجود دارد.

رییس دانشگاه رازی گفت: این تعاملات باید به یک چهارچوبی برسد که خود سازمان‌ها مسائل را پیش ببرند و حلقه ارتباطی و کارگروه مشترک شکل گیرد.

اعلمی با بیان اینکه دانشگاه با توجه به ظرفیت علمی و پژوهشی و توان نوآوری می‌تواند منشاء همکاری‌های مشترک شود، اظهار داشت: در استان اگر ظرفیت علمی دانشگاه در کنار کار اجرایی دستگاه‌ها قرار گیرد می‌تواند روند توسعه را بهتر پیش ببرد.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.