نصب تابلو‌های جامع گردشگری در محور‌های مواصلاتی آذربایجان شرقی

 مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از معرفی ۴۰ جاذبه تاریخی و گردشگری با نصب تابلو‌های جامع گردشگری در محور‌های مواصلاتی استان در فاز نخست خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حمزه زاده  مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از معرفی ۴۰ جاذبه تاریخی و گردشگری با نصب تابلو‌های جامع گردشگری در محور‌های مواصلاتی استان در فاز نخست خبر داد.

 حمزه زاده گفت: با توجه به تعدد آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان، در راستای ساماندهی و معرفی جامع مسیر‌های گردشگری با همکاری اداره راهداری آذربایجان‌شرقی، تعداد هفت تابلو در مبادی ورودی استان و شهر تبریز نصب شد.

او در ادامه با اشاره به این‌که از مجموع هفت تابلو، سه تابلو در مبادی ورودی استان و چهار تابلو در خروجی شهر تبریز نصب شده است، گفت: سه تابلو مذکور در مسیر‌های ورودی اردبیل-سراب، میاندوآب-ملکان و ورودی شهرستان مرند نصب شده و بر اساس قدمت تاریخی ابنیه، مسیر‌های دسترسی آن‌ها به صورت دو زبانه معرفی شده است.

او افزود: در تابلو‌های راهنمای گردشگری نصب شده، پنج الی شش اثر تاریخی واقع شده در مسیر‌های گردشگری معرفی شده‌اند و در این راستا مجموعاً ۴۰ اثر شناسایی شده که در مرحله اول براساس اولویت در جاده‌های اصلی نصب و در مرحله دوم با توجه به تامین اعتبار باقی آثار در جاده‌های پیرامونی و فرعی نصب خواهد شد.

حمزه‌زاده گفت: این مرحله از نصب تابلو‌های راهنمای گردشگری با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۷۰ میلیون تومان اجرایی گردید و در صورت تامین اعتبار لازم ۱۲ تابلو راهنمای گردشگری دیگر در محور‌های مواصلاتی استان نصب خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.