مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: شب‌های قدر ارتباط زنده تصویری از جوار مرقد مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی از طریق بستر فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی برقرار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد گروئی ساردو مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: ویژه برنامه‌های شب‌های قدر در جوار گلزار شهدا به خصوص در جوار مرقد شهید سلیمانی با هدف بهره مندی هرچه بیشتر عاشقان و دلدادگان شهید سلیمانی به صورت زنده از ساعت ۱۲ شب با تصاویری ناب و جدید از مرقد مطهر این شهید بزرگوار پخش می‌شود.

او با اشاره به اینکه مراسم احیا و شب زنده داری همزمان با شب‌های قدر در اقصی نقاط کشور، مساجد، هیئات، امامزاده‌ها و حسینیه‌های کشور برگزار می‌شود تصریح کرد: یکی از آیین‌های پر طرفدار شب‌های قدر، احیا در جوار مزار شهداست.

گروئی ساردو اظهار کرد: علاقمندان به این دست از مراسم‌ها معتقدند که با مناجات در جوار شهدا و تمسک به خون‌های پاکی که در راه خدا ریخته شده است، بهتر می‌توانند مقدرات نیک خود را از خداوند بخواهند.

او با اشاره به اینکه هر ساله مراسم احیا در جوار مزار مطهر شهدای گمنام و گلزار‌های شهدا برگزار می‌شود ،گفت: امسال شب‌های قدر با سال‌های قبل متفاوت‌تر برگزار می شود، چون دلدادگان شهدا از راه دور قرآن بر سر می‌گیرند.

او افزود: هر ساله گلزار شهدا کرمان با ﺣﻀﻮر چشمگیر زاﺋﺮان در لیالی قدر، ویژه برنامه‌های متعددی تدارک می‌دید که در قالب‌های مختلف برگزار می‌شد، اما امسال ﻃﺒﻖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰی اﻧﺠﺎم ﺷﺪه، روزه داران می‌توانند ازطریق رسانه این مراسم را در گلزار شهدا و قبر مطهر سردار دل‌ها دنبال کنند.

گروئی ساردو گفت: مردم می خواهند با تکیه زدن بر مزار شهدا پشتوانه‌ای برای شفاعت پیدا کنند و همچنین وسیله‌ای برای توسل به خداوند متعال هستند، نسل جدیدی که با فرهنگ ایثار و شهادت ارتباط برقرار کرده اند تنها وصف شهدا را شنیده و عاشق مرام این بزرگان شده‌اند اینجاست که تأثیر فرهنگ ایثار و شهادت را در سطح جامعه به چشم می‌توان دید.

او گفت: در این شب‌های قدر آسمان در قطعه شهدا، به زمین نزدیک شده و انگار سکویی شده برای پرتاب عاشقان به سر منزل مقصود، خانواده‌های شهدا امسال نمی‌توانند سر مزار شهیدشان بیایند و قرآن بر سر بگیرند و دعا بخوانند به این امید اینکه سالی دیگر شب‌های نیز در کنار مزار فرزند شهید خود به نجوا بنشینند و قرآن بر سر بگیرند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار