گزارش‌ها از یمن حاکی است مرگ و میر بر اثر بیماری‌های شبیه به کرونا در این کشور افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بی بی سی، گزارش‌ها از یمن حاکی است این کشور شمار زیادی از مرگ و میر‌ها بر اثر بیماری‌هایی که شبیه به کروناست را در شهر عدن واقع در جنوب یمن به ثبت رسانده است.

سازمان «کودکان را نجات دهید» طبق آمار‌های رسمی اعلام کرده هفته گذشته این کشور شاهد ۳۸۰ مورد مرگ بوده است. نگرانی‌های زیادی وجود دارد که موارد ابتلا به کرونا بسیار بیشتر از ده‌ها موردی باشد که ابتلای آن‌ها در این کشور به ثبت رسیده است.

سازمان «کودکان را نجات دهید» اعلام کرد برخی کارکنان متخصص در بخش مراقبت‌های بهداشتی، نیازمند تجهیزات حفاظتی هستند و از رفتن به محل کار خودداری می‌کنند.

این سازمان در ادامه در بیانیه‌ای افزود: شماری از بیمارستان‌ها بسته شده؛ همچنانکه شهروندان به سبب ناتوانی شان در درمان جان خود را از دست می‌دهند.

«محمد الشماع» مدیر برنامه سازمان «کودکان را نجات دهید» در یمن گفته است شنیده خانواده‌ای دو تا سه نفر از اعضای خود را در هفته‌های گذشته از دست داده است.

وی در ادامه افزود: تیم ما رصد می‌کند که چگونه شهروندان از بیمارستان‌ها اخراج می‌شوند و با سختی شدیدی در سیستم گوارشی خود روبرو هستند. آن‌ها به سبب آنکه قادر نیستند از درمانی که جانشان را نجات می‌دهد برخوردار باشند، جانشان را از دست می‌دهند.

او همچنین تصریح کرد: برخی از بیماران از بیمارستانی به بیمارستان دیگر می‌روند و با وجود این، نمی‌توانند وارد این بیمارستان‌ها شوند.

به گفته سازمان «کودکان را نجات دهید» افزایش شمار مرگ و میر‌ها بر اثر بیماری‌هایی نظیر بیماری دستگاه تنفسی، نگرانی‌ها را از اینکه ویروس کرونا بسیار بیشتر از شمار اعلام شده در عدن باشد، بیشتر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار