مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری از توسعه اینترنت پر سرعت در روستا‌های این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی بلالی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: با اقدامات انجام شده در استان، زیر ساخت‌های لازم جهت تجهیز روستا‌ها به اینترنت پرسرعت فراهم شده است.

او افزود: طرح توسعه ارتباطات روستایی به صورت یک پروژه مهم در کشور در حال اجراست و دراین استان نیز به دلیل شرایط جغرافیایی، تأمین پوشش، نیاز به زیرساخت‌هایی با هزینه‌های زیاد دارد و به همین دلیل تاکنون ارتباط برخی از سایت‌های BTS به صورت رادیویی است که با اجرای فیبر نوری امکان تجهیز این دکل‌ها به تکنولوژی جدید وجود دارد.

بلالی اضافه کرد:  اکنون طرحی آماده شده که این بستر به فیبرنوری تبدیل شود و ۹۵ کیلومتر از مناطق روستایی استان را شامل می‌شود که بستر خوبی برای افزایش پهنای باند روستایی و اینترنت پرسرعت خواهد بود.

او همچنین یکی از موضوعات مهم در اینترنت روستایی را دسترسی دانش آموزان به این زیر ساخت عنوان کرد و افزود: شبکه آموزش دانش آموزان (شاد) در حال حاضر راه اندازی شده و نیاز به تقویت زیر ساخت‌های ارتباطی است که با اجرای این پروژه‌های مهم در استان این موضوع قابل دستیابی است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.