رییس کمیته امداد صحنه گفت: پارسال بیش از یک میلیارد تومان زکات واجب ومستحب وفطریه از ۶۰ روستاهای این شهرستان جمع آوری شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رییس کمیته امداد صحنه در جلسه شورای زکات شهرستان صحنه با حضور جمعی از مسئولین ادارات اعضای شورای زکات در دفتر امام جمعه این شهرستان ضمن اشاره به اهمیت این فریضه الهی عنوان کرد : کمیته امداد امام خمینی ره نهاد انقلابی است که با هدف کاهش مشکلات نیازمندان گام بر می دارد.

او گفت: پارسال بیش از یک میلیارد تومان زکات واجب ومستحب وفطریه از ۶۰ روستاهای این شهرستان جمع آوری شده است.
رحیمی اظهار کرد: ۳۴۳ میلیون تومان زکات فطریه،۵۰زکات غلات و۶۹۸ میلیون تومان زکات مستحبی غلات از۳۸ روستا در قالب زکات توسط مردم فهیم شهرستان پرداخت گردیده است واز تکمیل و احداث ۳۰ پروژه عمرانی در روستاهای بخش مرکزی از محل پرداخت زکات خبر داد.

امام جمعه شهرستان صحنه در ادامه این جلسه عنوان کرد: اهمیت زکات در مباحث دینی بسیار مهم است و هر جایی که در قرآن به اهمیت نماز پرداخته است به زکات نیز اشاره شده است.
حجت الاسلام الیاسی با بیان اینکه  افراد با زکات اموال خود را بیمه می کنند گفت: اگر فرهنگ زکات در جامعه رواج پیدا کند تاثیر بسیار مثبتی در کشور ایجاد خواهد کرد.

امام جمعه شهرستان صحنه بیان کرد: اسلام خمس و زکات را برای اشتغال و کمک به افراد نیازمند ایجاد کرده است.

او با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی به مردم برای ترویج سنت حسنه زکات در جامعه گفت: باید مردم را با اهمیت و ویژگی های مهم زکات آشنا کنیم و  تبلیغات گسترده ای در بحث زکات در سطح شهرستان صحنه باید انجام گیرد تا بتوانیم نیازمندان  همان منطقه را با کمک کشاورزان خیر یاری رسانیم.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.