چطور سالمندان را در قرنطینه کرونا سرگرم کنیم؟ + اینفوگرافی

در گزارش زیر چند راه حل ساده برای سرگرم کردن سالمندان در ایام قرنطینه خانگی را آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در خانه ماندن روز‌های طولانی قرنطینه می‌تواند موجب ایجاد ملال و افسردگی در سالمندان شود، اما انجام برخی سرگرمی‌های مفید برای سالمندان در دوران قرنطینه می‌تواند مانع از این حالت گردد.

آموزش استفاده از تلفن همراه: به فرد سالمند نحوه چت و یا تماس تصویری با دیگران با استفاده از تلفن‌های هوشمند را نشان داده و برای آن‌ها بازی‌های فکری تقویت‌کننده حافظه را نصب کنید.

کاشتن گل و گیاه: صرف چند ساعت در روز برای رسیدگی به گل و گیاهان می‌تواند باعث بهبود روحیه، کاهش افسردگی و تقویت استقامت بدن در سالمندان شود.

خلاصه گویی کتاب داستان برای دیگران: از سالمند بخواهید کتاب داستان خوانده‌شده را به‌صورت مختصر برای دیگران تعریف کند این امر نه‌تن‌ها جنبه سرگرمی دارد بلکه باعث تقویت مهارت‌های حافظه می‌شود.

نقاشی کشیدن: پژوهشگران دریافتند که نقاشی کردن در سالمندان باعث تقویت حافظه می‌شود، زیرا نقاشی مستلزم استفاده از مناطق مختلف مغز است و بهبود اختلالات شناختی کمک شایانی می‌کند.

حل کردن سودوکو: سودوکو یک بازی مناسب برای بهبود استدلال انتزاعی، مهارت حل مسئله و تقویت حافظه در سالمندان است.

نگهداری از پرندگان: مطالعات نشان داده که نگهداری از پرندگان باعث کاهش اضطراب و افزایش طول عمر در سالمندان می‌شود سالمندان بیش از هر گروه سنی دیگری به هم‌صحبت نیاز دارند.

چطور سالمندان را در قرنطینه کرونا سرگرم کنیم؟ + اینفوگرافی

منبع: تبیان

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار