شرکت سونی با انتشار گزارش مالی سه ماهه اخیر خود اعلام کرد که فروش گوشی‌های این شرکت حدود ۶۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

کرونا میزان فروش گوشی‌های سونی را به شدت کاهش دادبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سونی به تازگی گزارش مالی خود برای سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد که بر اساس این گزارش مشخص شد غول فناوری ژاپنی حدود ۳۵.۴۵ میلیارد ین در این سه ماه فروش داشته است؛ بر این اساس فروش سونی حدود ۸۲.۷۳ میلیارد ین نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است. سونی علت این کاهش فروش را شیوع ویروس کرونا در جهان دانست و اعلام کرد که به دلیل محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از گسترش این ویروس مجبور شده است برخی از خدمات خود در کشور‌ها را لغو کند و همین موضوع تاثیر بسیار بدی روی فروش این شرکت گذاشته است.

طبق اعلام سونی، این شرکت انتظار دارد سود خالص خود در مقایسه با سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش داشته باشد؛ هر چند کاهش فروش این شرکت به تلفن‌های همراه سونی مربوط می‌شود و فروش کنسول‌های آن در حال حاضر در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برد و با عرضه نسل بعدی کنسول‌ها نیز یقینا افزایش بسیار زیادی در سود این شرکت به وجود خواهد آمد.

کرونا میزان فروش گوشی‌های سونی را به شدت کاهش داد

همچنین سونی اعلام کرده که یکی از دلایل کاهش سود این شرکت به موضوع کاهش درخواست کاربران برای خرید تلفن‌های همراه مربوط می‌شود و در این مورد از سوی شرکت‌ها هیچ راهکاری وجود ندارد. علاوه بر این بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سونی، این شرکت صرفا موفق شده است ۴۰۰ هزار دستگاه در چهار ماه گذشته به فروش برساند که این مقدار نسبت به سال گذشته حدود ۶۴ درصد کاهش پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید: نتیجه بنچمارک، توانایی واقعی پیکسل 4a را ثابت کرد


در حال حاضر مشخص نیست چه زمانی محدودیت‌های ویروس کرونا در سراسر جهان برداشته شوند و سونی اعلام کرده است که نمی‌تواند برای میزان فروش خود در سه ماهه آینده پیش بینی داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.