استاندار خوزستان گفت: براساس بررسی‌ها، شهرستان دزفول در صدر مناطق با وضعیت قرمز از نظر شیوع ویروس کرونا قرار دارد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و رئیس شورای تامین استان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: خط قرمز ما سلامت مردم و جامعه است و در این زمینه مسئولیتی بر دوش ما است، روند شیوع ویروس کرونا به نسبت افزایش یافته است، اگر چه عمده بیماران سرپایی هستند و نیازی به بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ندارند.

او افزود: البته یکی از علل افزایش تعداد بیماران در استان خوزستان، قوی شدن بیماریابی است و افرادی که با بیماران مبتلا به کرونا در ارتباط بوده اند، شناسایی و غربالگری می‌شوند و پس از انجام آزمایشات و تست ها، ابتلا آنها به کرونا مثبت یا منفی اعلام می‌شود.

شریعتی اظهار داشت: ادارات و اصناف غیرضروری در ۱۶ شهرستان با وضعیت قرمز تا روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه تعطیل اعلام شدند، ضمن اینکه مدارس حق بازگشایی ندارند، البته روز دوشنبه مجدد بررسی‌ها انجام و روند صعودی یا نزولی بیماری رصد می‌شود و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

شریعتی تصریح کرد: ۱۶ شهرستان قرمز شامل؛ اهواز، کارون، باوی، رامهرمز، مسجد سلیمان، هفتکل، حمیدیه، دشت آزادگان، ماهشهر، هندیجان، دزفول، شوش، شوشتر، گتوند، آبادان و خرمشهر تعطیل خواهند بود، اما سایر ادارات، بانک‌ها و همه اصناف شهرستان‌ها باز خواهند بود و موظف به ارائه خدمات به شهروندان با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هستند.

ثبت نام در سایت وزارت بهداشت و صمت، شرط بازگشایی اصناف

استاندار خوزستان بیان داشت: به شرطی اصناف اجازه فعالیت بعد از اتمام محدودیت‌ها دارند که در سایت وزارت بهداشت و صمت ثبت نام نمایند و به رعایت دستورالعمل‌ها مقید شوند، در غیر این صورت اجازه بازگشایی و فعالیت به آنها داده نخواهد شد، چراکه میزان ثبت نام و استقبال از ثبت نام در استان خوزستان و اهواز پایین بوده است که نیاز به اصلاح این موضوع است.

رئیس شورای تامین استان خوزستان ادامه داد: بررسی‌هایی در زمینه شیوع کرونا ویروس و علت قرمز شدن وضعیت شهرستان‌های به ازای شیوع در هر ۱۰۰ هزار نفر انجام شده که براساس بررسی ها، دزفول در صدر قرار دارد. این شهرستان در روز‌های گذشته شرایط بهتری داشت، اما درحال حاضر وضعیت مناسبی ندارد و نیازمند مراقبت بیشتر از سوی شهروندان این شهرستان است.

غلامرضا شریعتی در ادامه گفت: شهرستان باوی، کارون، اهواز در رده‌های بعدی قرار دارند و هم اکنون شرایط مناسبی ندارند و از شهروندان این شهرستان‌ها خواهشمندیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از تردد‌های غیرضروری خودداری نمایند، ضمن اینکه شوشتر، شوش، هفتکل، حمیدیه، مسجدسلیمان، خرمشهر، گتوند، هندیجان، رامهرمز، آبادان، دشت آزادگان و ماهشهر بترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

کدام شهرستان‌ها وضعیت زرد و سفید دارند؟

او در تشریح شهر‌های زرد بیان کرد: شهر‌های با وضعیت زرد که باید مراقبت بیشتری داشته باشند، امیدیه، باغملک، رامشیر هستند، البته اندیمشک و شادگان بین سفید و زرد قرار دارند و میزان ابتلا و شیوع کرونا در آنها از یک در هر ۱۰۰ هزار نفر کمتر است، اگرچه اندیمشک به یک نزدیک شده و باید مراقبت بیشتری داشته به خرج دهند.

شریعتی افزود: لالی، هویزه، بهبهان، ایذه، اندیکا، آغاجاری و دهدز در وضعیت سفید قرار دارند و اگر مابقی شهروندان شهرستان‌های مذکور رعایت کنند و به هشدار‌های توجه نمایند، شاهد کاهش آمار ابتلا به ویروس کرونا خواهیم بود و این زنجیره منحوس قطع خواهد شد.

او در پایان تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌های تعطیل باید با متخلفان و افرادی که از قوانین ستاد مبارزه با کرونا سرپیچی می‌کنند، برخورد جدی و قانونی داشته باشند و در این زمینه کوتاهی نکنند، چراکه سلامت مردم و حفظ جان آن‌ها از هر موضوعی مهمتر است.

انتهای پیام/گ

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار