مدیر پایگاه میراث فرهنگی روستای روئین گفت:از محل اعتبارات دفتر پایگاه میراث فرهنگی پنج بنا دارای ارزش فرهنگی تاریخی روستای روئین شهرستان اسفراین در دستور کار قرار گرفت و مرمت بنا‌های مذکور آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حامد وظیفه شناس مدیر پایگاه میراث فرهنگی روستای روئین با اشاره به اینکه تاکنون مرمت یک بنا به پایان رسیده است گفت: مرمت ۳ بنای دیگر در دست اقدام است که با پیش بینی‌های صورت گرفته تا نیمه اول سال ۹۹ به اتمام خواهد رسید.

وظیفه شناس افزود: در این بین یکی از بنا‌های دارای ارزش با قدمت ۶۰ ساله در مرکز بافت روستای روئین با توافق صورتگرفته با مالک پس از مرمت و احیا در اختیار دفتر پایگاه قرار خواهد گرفت.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی روستای روئین با اشاره به مقاومت اهالی نسبت به همکاری با پایگاه میراث فرهنگی در اوایل کار گفت: به مرور زمان با فعالیت بیشتر در روستا و آشنایی با نحوه کار دفتر پایگاه، تعداد مشارکت‌ها و با اولویت قرار گیری مرمت و مقاوم سازی منازل افراد بی بضاعت با کمترین مشارکت مالک تعداد منازل مرمتی که در دستور کار قرار گرفته اند بیشتر شده است.

روستای روئین در ۲۷ کیلومتری شمال اسفراین واقع شده و آب و هوای معتدل کوهستانی با زمستان‌های سرد و پر برف و تابستان‌های معتدل است.

این روستا در سال ۸۷ با شماره ۲۲۷۷۷ به ثبت اثار ملی رسیده و از سال ۹۷ پایگاه ملی میراث فرهنگی بافت تاریخی روستای رویین راه اندازی شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.