۵۷ درصد جمعیت شهری و روستایی این استان از اینترنت بهره‌مند هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۲۶۸ هزار مشترک این استان از اینترنت پرسرعت و تمام شهر‌های آن از خدمات و پوشش نسل سه و چهار تلفن همراه بهره‌مند هستند.

فردین سعیدی افزود: تاکنون ۴۶۱ روستای کردستان هم از پهن باند اینترنت بهره‌مند و به شبکه ملی اطلاعات کشور متصل شده‌اند و تلاش می‌کنیم این طرح در دیگر روستا‌ها نیز انجام شود.

او با بیان اینکه ۵۷ درصد جمعیت شهری و روستایی این استان از اینترنت بهره‌مند هستند، افزود: سال گذشته برنامه‌ریزی برای احداث ۱۲۰ سایت تلفن همراه ۴ G روستایی در دستور کار قرار گرفت که نصب و راه‌اندازی ۶۰ سایت آغاز شد و به تدریج در حال اجرا است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با اشاره به اینکه برای احداث هر سایت بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود، اضافه کرد: قرار است طی ۲ مرحله از ۵۰۰ روستای دارای مشکل اینترنت همراه اول در استان، ۲۵۰ روستا از این فناوری بهره‌مند شوند.

سعیدی به تامین اینترنت پرسرعت ۲۲ روستای استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پوشش تلفن همراه ۶۰ روستا نیز به فناوری ۳ G و ۴ G ارتقا یافت که تاثیر زیادی در کیفیت ارائه خدمات اینترنتی داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.