محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به طراحی سامانه‌ای شدند که خدمات فالوآپ و پیگیری موثر تا دستیابی به بهبودی کامل را به بیماران ارائه می‌دهد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بهار مازندرانی مدیر عامل شرکت دانش بنیان بهزی، ارائه کننده خدمات آموزش بیمار، ارتباط با پزشک و پیگیری درمان (فالوآپ) گفت: بهزی سعی دارد خدمات آموزش، پشتیبانی و پایش بیماران را به صورت یکپارچه در اختیار کادر درمان قرار دهد.

او با بیان اینکه فرآیند کنونی خدمات به این شکل است که پزشکان و درمانگران پس از ویزیت بیمارانشان را به بهزی می‌سپارند تا از طریق این خدمات درمان موثر‌تر و ماندگار تری داشته باشند.

او بیان کرد: از این طریق بیماران آموزش‌های متناسب با بیماریشان را که در زمان ویزیت امکان دسترسی به آن‌ها میسر نبوده را دریافت می‌کنند.

به گفته مازندرانی، بهزی در طول دوره نقاهت و درمان، از طریق جمع آوری و پالایش داده‌های گزارش شده از طرف بیماران، ابعاد سبک زندگیشان را می‌سنجد و از طریق آموزش، یادآوری و ارائه نکات مهم مسیر درمان را تسریع می‌بخشد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این خدمات باعث می‌شود بیماران به نوعی خود را در ارتباط با درمانگر ببینند و به اضطراب ناشی از کمبود دانش در مورد وضعیت جدید خود دچار نشوند. از سوی دیگر درمانگران در پنل خود در اپلیکیشن پزشک بهزی در هر لحظه وضعیت بیماران خود را رصد کرده و بازخورد دریافت می‌کنند. در واقع استفاده از سامانه بهزی فرآیند درمان برای درمانگر و بیمار را ساده‌تر و اثربخش‌تر می‌کند.

او تاکید کرد: این سامانه دو بازوی خدماتی دارد، بیماران از طریق اپلیکیشن و وب سایت توصیه‌های متناسب با بیماری خود را دریافت می‌کنند و می‌توانند سوالات خود را برای پزشک ارسال کنند و پاسخ بگیرند. از طرفی پزشکان هم می‌توانند به آخرین وضعیت بهبودی بیمارانشان دسترسی داشته باشند و خدمات درمانی بهتری ارائه کنند.

مازندرانی گفت: این سامانه در دو سال گذشته در قالب طرح پژوهشی و خدمات درمانی با تعدادی کلینیک و پژوهشکده‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی، شیراز و یزد همکاری کرده است.

او افزود: از بیماران ارجاع شده ۳۹درصد مرد، ۶۱ درصد زن و از کشور‌های ایران، آمریکا، ژاپن و سوریه بوده‌اند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.