اجرای شبکه‌های آبیاری نوین در ۵۳۷ هکتار

۵۳۷ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز امسال تاکنون به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، غلامی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از این سطح ۸۴ هکتار آبیاری تحت فشار و ۴۵۳ هکتار آبیاری کم فشار است.

او افزود: بیشترین سطح اجرا شده سیستم‌های آبیاری تحت فشار در شهرستان‌های درمیان و سربیشه و آبیاری کم فشار به شهرستان‌های سرایان و بشرویه اختصاص دارد.

غلامی با تاکید بر اینکه اولویت سازمان جهاد کشاورزی استان اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار است، اما اگر اجرای این امر امکان پذیر نباشد می‌توان آبیاری کم فشار را اجرا کرد، گفت: در سال زراعی جاری به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و به ازای هر هکتار آبیاری کم فشار هفت میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی دولت پرداخت می‌شود.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: به ازای اجرای هر هکتار سامانه آبیاری تحت فشار چهار هزار و ۴۰۰ متر مکعب و آبیاری کم فشار ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

او گفت: در حال حاضر سیستم‌های آبیاری نوین در ۸ هزار و ۷۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان در دست اجرا است.

از ابتدای اجرای طرح سیستم‌های آبیاری نوین کشاورزی تاکنون ۲۵ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به این سیستم مجهز شده که ۱۸ درصد اراضی مستعد را شامل می‌شود و ۱۸ هزار هکتار آن در سه ساله اخیر انجام شده است.

در حال حاضر ۱۱ هزار و ۷۴۰ منبع آبی در استان وجود دارد که از این تعداد ۶ هزار و ۲۵۲ رشته قنات، سه هزار و ۲۹۹ حلقه چاه و بقیه چشمه هستند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار