با توجه به گستردگی حیطه فعالیت روابط عمومی‌های سازمان‌ها و ادارات، کسانی که در این حیطه مسئولیت دارند باید ارتباط و تعامل خود را با مردم و رسانه‌ها به صورت درست و ۲ طرفه تقویت و حفظ کنند.

یاسین دارسی فعال رسانه اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بیست و هفتم اردیبهشت ماه در تقویم ملیبه عنوان روز ملی ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده که فرصتی است تا به بخشی از نقش، عملکرد و نقاط ضعف و قوت روابط عمومی ها بپردازیم.

او بیان داشت: در ایران برای نخستین بار در سال ۱۳۳۰ از روابط عمومی در شرکت نفت استفاده شد و دفتر کاری نیز با این عنوان در آن شرکت ایجاد شد، اما با وجود اینکه حدود هفت دهه از ایجاد نهاد روابط عمومی در ایران می گذرد بسیاری از کارشناسان معتقدند که روابط عمومی ها حتی در سازمان مربوطه خود نیز مهجور مانده اند.

دارسی تصریح کرد: روابط عمومی ها همواره حلقه ارتباطی سازمان و افکار عمومی بوده اند که از طرفی به عنوان مبلغ عملکرد و دستاوردهای سازمان یا ادارات و از طرف دیگر خواسته ها و مطالبات افکار عمومی را به مدیر سازمان یا ادارات منعکس کرده اند.

فعال رسانه اندیمشک ادامه داد: در عصر کنونی ارتباط و اطلاع رسانی در همه عرصه ها پیشتاز است و با توجه به اینکه نیاز به روابط عمومی در سازمان ها، ادارات و ... افزایش پیدا کرده، عملکرد آن ها تا حد بسیار زیادی به روابط عمومی آن ها وابسته است و روابط عمومی ها به عنوان قلب تپنده سازمان ها و ادارات، نقش و وظیفه بسیار موثری در ثبت و ضبط رویدادها، برنامه ها و عملکرد سازمان ها و ادارات دارند و انتقال بازخورد و پاسخگو کردن دستگاه ها و کارآمدسازی نظام اجرایی را برعهده دارند.

او گفت: آنچه دیده می شود معمولا نیروهای متخصص در سمت روابط عمومی ها فعالیت نمی کنند و مدیران به عنوان یک جایگاه تخصصی به این مسئولیت توجه چندانی ندارند و این ضعف و آفتی بزرگ است که مدیریت روابط عمومی ها در اختیار کسانی است که تحصیلات مرتبطی با این شغل ندارند و تنها اسمی از روابط عمومی را به دوش می کشند و با توجه به گستردگی حیطه فعالیت روابط عمومی های سازمان ها و ادارات، کسانی که در این حیطه مسئولیت دارند و مشغول به فعالیت هستند، باید ارتباط و تعامل خود را با مردم و رسانه ها به صورت درست و دوطرفه تقویت و حفظ کنند.

دارسی اظهار داشت: با توجه به اینکه افزایش علم مدیران روابط عمومی و استفاده از نیروهای متخصص و همکاری با رسانه ها به عنوان چشم بیدار و ناظر هوشیار مدیران از کلید های موفقیت سازمان ها به شمار می رود، مسئولان ذیربط باید موانع به کارگیری نیروهای متخصص و تحصیلکرده در رشته های مرتبط با روابط عمومی را رفع کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار