ضبط و امحای ۱۹۰ تن فرآورده دامی در استان کرمانشاه

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه از ضبط و امحای ۱۹۰ تن فرآورده دامی در پارسال خبر داد و گفت : پارسال ۸۳ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی و همچنین ۵۶۹ واحد پلمب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛«امید حاج‌محمدی» مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه تعداد اعمال نظارت بر بهداشت عمومی توسط کارشناسان دامپزشکی استان کرمانشاه در پارسال را در مجموع بیش از ۹۶ هزار و ۲۵۰ مورد دانست و گفت : این رقم مربوط به نظارت و بازدید‌های انجام شده از مراکز تهیه، فرآوری توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی است.

او به آمار ورود و خروج دام در استان در سال ۹۸اشاره کرد و گفت : تعداد ۵۲ هزار دام گوسفند و بز به همراه ۱۳ هزار دام گاو و گوساله در سال قبل وارد استان کرمانشاه شدند و نیز خروج ۳۲۴ هزار دام گوسفند و بز به همراه یک هزار و ۶۵۰ دام گاو و گوساله ثبت شده است.

او به بخش صادرات دام در این حوزه اشاره و افزود: مجوز‌های صادر شده برای محموله‌های دام به خارج از استان در سال ۹۸ به تعداد ۲۲ هزار و ۶۶۸ و مجوز‌های صادر شده برای محموله‌های داخل استان نیز هفت هزار و ۶۲۷ مورد بوده است.

حاج محمدی، تعداد پروانه تاسیس در استان را در سال گذشته ۲۷۲ مورد و پروانه بهره‌برداری اماکن دامی را نیز ۳۴۷ مورد عنوان کرد.

او با اشاره به کشتار ۹۰ هزار راس دام سبک و بیش از ۲۴ هزار و ۷۰۰ راس دام سنگین در سال ۹۸ در استان افزود: بیش از ۴۲ هزار کیلوگرم گوشت قرمز نیز به دلیل مشکلات بهداشتی ضبط شد.

او تعداد طیور کشتار شده را نیز حدود هشت میلیون و ۲۲۰ هزار اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیش از ۶۴ هزار و ۳۰۰ قطعه ضبط شد.

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه از نظارت بر فعال شدن کشتارگاه‌های دام ماهیدشت و طیور سیمرغ خبر داد و ادامه داد: کشتار‌های غیرمجاز دام و طیور در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، هرسین، صحنه، دالاهو، گیلانغرب، جوانرود، اسلام آبادغرب و سرپل‌ذهاب نیز مورد نظارت و برخورد قانونی قرار گرفتند و همچنین بازدید و نظارت بر این امکان را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

حاج محمدی، به گزارش عملکرد آزمایشگاه مرکز دامپزشکی استان در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: در بخش سرولوژی دام یک هزار و ۵۴۰ مورد آزمایش، سرولوژی طیور بیش از هفت هزار و ۶۲۲ مورد آزمایش، حدود ۲ هزار و ۹۷ آنالیز شیمی و چهار هزار و ۸۹۳ مورد کشت میکروبی در عرصه کنترل کیفی آزمایشگاهی انجام شد.

او با یادآوری اقدامات انجام شده در واحد آبزیان و تعداد ۳۰۴ بازدید و سه هزار و ۶۶۰ نمونه اخذ شده، افزود: تعداد آزمایش‌های صورت گرفته بیش از هزار و ۸۷۲ مورد و تعداد موارد مثبت بیماری هم یک مورد در سال ۹۸ بوده، که کاهش چشمگیر کانون‌های بیماری را داشتیم که این مهم از نظارت‌های مستمر و دقیق حاصل شده است.

او به آمار برخورد با متخلفان در حوزه‌های مختلف آبزی پروری و اجرای کامل و به موقع ۲ مرحله طرح ملی مراقبت بیماری‌های ویروسی ماهیان گرم آبی واقع در شهدای قصرشیرین در سه مرحله و مزارع سرد آبی ریجاب به تعداد ۱۷۵ مورد پیگیری برای صدور پروانه اشاره کرد و گفت: دامپزشکی در این راستا جدیت و نظارت مستمر دارد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.