مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: سند وضعیت حقوق کودک در استان تدوین و اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیده‌ معصومه دستغیب مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس در نشست مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان با ارائه خلاصه سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده بیان کرد: این سند مرجع تصمیم‌گیری حوزه زنان و خانواده خواهد بود و به همراه شرح وظایف ۲۸ دستگاه با امضای معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری به دستگاه‌ها ارسال می‌شود.

او، با اشاره به اینکه مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها با ابلاغ مسئولیت پیگیری اجرای این سند را به عهده دارند، تصریح کرد: بخشی از این سند مربوط به همکاری انجمن‌ها، تشکل‌ها، خیریه‌ها و نهادهای غیر دولتی است که در جلسات آینده به اطلاع آن‌ها می رسد.

دستغیب ادامه داد: این سند در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده، کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی، بانوان و سلامت و شورای برنامه‌ریزی استان مصوب شده است که  با همراهی بخش‌های دولتی و غیر دولتی به مرحله اجرا در می آید.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس افزود: امسال جلسه‌ای متشکل از نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های فعال در حوزه کودکان برگزار و برنامه‌ریزی منظمی در حوزه ارتقاء حقوق کودک و توانمندسازی آنان انجام می شود.

او، اضافه کرد: سند وضعیت حقوق کودک در استان  از سوی ۱۱ دستگاه اصلی و ۷ دستگاه همکار و تشکل‌های غیر دولتی فعال حوزه کودکان تدوین و اجرا می‌شود.

دستغیب با تاکید بر اهمیت آموزش و تشویق خانواده‌ها به کتاب و کتابخوانی و افزایش آگاهی آنان اظهار کرد: انواع مسابقات کتابخوانی برای بانوان شاغل با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و بانوان خانه‌دار از سوی شهرداری و دوره‌های آموزش های مختلف به شکل مجازی از جمله ارتقاء تاب‌آوری در خانواده‌ها و برنامه‌ریزی برای دوران پسا کرنا به ‌صورت مجازی  با هماهنگی مراکز دانشگاهی استان  برگزار می شود.

مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری فارس  تاکید کرد: توجه به اهمیت فعالیت‌های حوزه بانوان و نگاه مثبت استاندار و از طرفی نبود آگاهی بعضی از مدیران و فرمانداران نسبت به شرح وظایف امور بانوان، اهم وظایف حوزه بانوان در اختیار مدیران قرار می‌گیرد و از مدیرانی که برای  تقویت حوزه زنان و خانواده همکاری و حمایت می‌كنند، قدردانی می‌شود.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار