مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: با بهره مندی مشترکان جدید درصد بهره مندی گاز خانوار‌های مازندران به بالای ۹۸ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، جعفر احمدپور مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه در سال ۹۸ بیش از ۶۳ هزار مشترک جدید از گاز طبیعی بهره‌مند شدند، گفت: با جذب این تعداد مشترک جدید مجموع مشترکان گاز طبیعی در مازندران به یک میلیون و ۴۴۳ هزار مشترک افزایش یافته است.

او با بیان اینکه هم اکنون ۵۹ شهر و ۲ هزار و ۲۸۳ روستای مازندران بهره‌مند از نعمت گاز هستند، افزود: با بهره مندی مشترکان جدید درصد بهره مندی گاز خانوار‌های مازندران به بالای ۹۸ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: هم اکنون شبکه گاز به دورترین و صعب العبورترین نقاط مازندران رسیده است و مجموعا بیش از ۲۱ هزار کیلومتر عملیات شبکه گذاری در استان اجرا شده است.

احمدپور افزود: در حال حاضر عملیات گازرسانی ۲۱۲ روستای مناطق کوهستانی در حال اجراست و ۴۱۷ روستا در مرحله مطالعات گازرسانی قرار دارند.

او گفت: اکنون ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و ۹۴ درصد جمعیت روستایی استان مازندران از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران از اجرای ۶۰۰ کیلومتر شبکه در سال گذشته خبر داد و افزود: پارسال برای گازرسانی به ۱۵۰ روستا برنامه ریزی صورت گرفته بود که برای تحقق این هدف استراتژیک این حجم لوله گذاری صورت گرفته است.

احمدپور دلیل طولانی شدن گازرسانی به مناطق باقیمانده را، افزایش هزینه سرمایه‌گذاری و بالا رفتن قیمت اجناس مصرفی پروژه‌ها، نوسانات ارزی و مبلغ قرار داد پیمانکاران اعلام کرد و افزود: وزارت نفت برای جلوگیری از تعطیلی فعالیت پیمانکاران، هزینه سرمایه‌گذاری در استان را تا ۲ برابر افزایش داد.

او با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ گازرسانی در مازندران به پایان خواهد رسید، گفت: با توجه به شرایط بوجود آمده ناشی از تحریم‌ها و بالا رفتن نرخ ارز، تمام سعی و تلاش دولت این است که با تزریق بودجه عمرانی، پروژه‌های گازرسانی به مناطق صعب العبور بون توقف انجام پذیرد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران افزود: شرکت گاز مازندران پارسال بالغ بر ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز به مشترکین این استان تحویل داده است.

احمدپور با بیان اینکه میزان مصرف گاز طبیعی در استان مازندران روند کاهشی داشت، گفت: میزان مصرف گاز طبیعی در استان در سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۷ به علت اعمال محدودیت در مصرف صنایع، حدود ۱۵ درصد کاهش داشته است.


بیشتر بخوانید: گازرسانی به دوردست‌ترین مناطق ساری + فیلم


انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.